نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: بهره‌گیری از دستورات الهی قرآن، ثبات شخصیت به ویژه در قشر جوان و نوجوان را در برابر جنگ‌نرم دشمن‌، ریشه‌دار کرده و اهداف دشمن را بی‌اثر خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در محفل انس با قرآن دانش‌آموزی که در محل سالن اجتماعات دفتر امام جمعه زنجان و در آستانه سالروز ۱۳ آبان برگزار شده بود، اظهار کرد: اولین کاری که دشمن برای سلطه در کشورهای مختلف انجام می‌دهد،بی‌هویت کردن افراد ملت است زیرا افرادی که هویت سیاسی و فرهنگی ندارند خیلی زود تسلیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: کشور ایران با فرهنگ غنی بیش از ۷ هزار سال است که با بهره‌گیری از فرهنگ قرآن و سیره نبوی توانست بزرگترین انقلاب را با ماهیت دینی و فرهنگی به انجام برساند و پس از گذشت بیش از ۳ دهه هنوز شرق و غرب در شوک این حرکت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یکی از روزهای بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان سال ۴۲ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، ۱۳ آبان ۵۷ که رژیم پهلوی دانشجویان و دانش‌آموزان را در دانشگاه تهران به خاک و خود کشید و ۱۳آبان سال ۵۸ که در این روز دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی لانه جاسوسی را تسخیر کردند که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: ما برای حفظ هویت دینی، ملی و فرهنگی خود نباید ۱۳ آبان را فراموش کنیم زیرا این روز درس استقامت در برابر زورگویان و درس احساس هویت و شخصیت در برابر توطیه گران را برای ما به ارمغان آورده است.

در ادامه این محفل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در آموزه‌های قرآنی و اعتقادی دارد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری اظهار کرد: نظام انقلاب اسلامی ایران ریشه در آموزه‌های قرآنی دارد و بر همین اساس استکبارستیزی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اگر دانش‌آموزان ما شعار استکبارستیزی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده‌اند ریشه در آموزه‌های قرآنی دارد، تصریح کرد: ۱۳ آبان، به عنوان روز ملی استکبارستیزی باید فرصتی برای یادآوری رشادت شهدای انقلاب اسلامی باشد که از جان خود در مسیر الهی گذشتند و پرچم اسلام را نزد ما به امانت سپردند.