رئیس حوزه هنری استان سمنان از برگزاری دهمین جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار به صورت منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، داوود یاراحمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از تجربه 9 دوره برگزاری جشنواره شاهوار، دهمین دوره از این جشنواره در سال‌جاری به صورت منطقه‌ای برگزار می شود.

وی افزود: با تشکیل دبیرخانه دائمی، شورای سیاست‌گذاری جشنواره شاهوار و کمیته‌های مختلف و تجربه 9 دوره جشنواره شاهوار امیدواریم شاهد برگزاری جشنواره‌ای پویا و موفق باشیم.

یاراحمدی بیان کرد: دهمین جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار با هدف نشر و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و تولید هنر فاخر منطبق بر این فرهنگ، در دو بخش شعر و داستان کوتاه به صورت منطقه‌ای و با حضور استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، سمنان، گیلان و البرز برگزار خواهد شد. 

رئیس حوزه هنری استان سمنان تصریح کرد: در دهمین دوره از جشنواره شاهوار که با رویکرد ادبیات بومی برگزار می‌شود، نگاه ویژه‌ای به ادبیات بومی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی علاقمندان آزاد است افزود: در بخش شعر ارسال اثر در هر قالب ادبی بلامانع است و هر نفر می‌تواند پنج شعر و سه داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید که آثار ارسالی در بخش داستان باید دارای حداکثر پنج هزار کلمه باشد.

یاراحمدی گفت: علیرضا قزوه، سعید بیابانکی و ناصر فیض داوران بخش شعر و محمدکاظم مزینانی، خسرو باباخانی و ساسان ناطق داوران بخش داستان کوتاه جشنواره شاهوار هستند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در خصوص جوایز برگزیدگان این جشنواره نیز گفت: به نفرات اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20میلیون ریال، نفرات دوم لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال، نفرات سوم لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال و به نفرات تقدیری لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال اهدا خواهد شد. 

وی 15 دی را آخرین مهلت ارسال آثار عنوان کرد و افزود: در تاریخ 15 بهمن آثار و نفرات راه یافته به جشنواره معرفی می‌شوند و همچنین جشنواره و مراسم اختتامیه در روزهای 28 و 29 بهمن ماه 95 در شاهرود برگزار خواهد شد.

یاراحمدی بیان کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در شاهرود و یا به نشانی پست الکترونیکی جشنواره ارسال کنند.

یاراحمدی گفت: دهمین جشنواره منطقه‌ای شعر و داستان کوتاه شاهوار از سوی حوزه هنری استان سمنان و با همکاری معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، دفتر نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، دفتر امام جمعه شاهرود، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود (استان سمنان)، شهرداری شاهرود، مجموعه هفت خوان و شرکت نیرو سازه مهر شاهوار برگزار می‌شود.