سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سرآشپزهای استان سمنان با ارائه خوراک‌های بومی – محلی، رتبه‌های برتر رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد را از آن خود کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مریم سلمانیان با اعلام این خبر افزود: در این جشنواره دیگی سنگسر، باقلوا و قطاب دامغان، حلوای آروشه سنگسر و شربت آروشه عسل شاهرود منوی برتر منطقه از استان سمنان شد.

وی گفت: در چهارمین رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد دیگی سنگسر به عنوان غذای اصلی، باقلوا و قطاب دامغان و حلوای آروشه سنگسر به عنوان دسر و شربت آروشه عسل شاهرود به عنوان نوشیدنی برتر منطقه معرفی شدند.

وی افزود: ته‌چین گرمساری و آش زنگلاچوی دامغان نیز به سرآشپزی حسین پازوکی به عنوان غذا و پیش غذای برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه منوی سپزی پلو سمنانی به سرآشپزی ملیحه صیادتوری موفق به کسب رتبه دوم شد، گفت: در این رویداد از خانم‌ها ملیحه صیادتوری و فرشته عبدالله زاده  به عنوان سرآشپزهای برتر سمنان و دامغان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

سلمانیان افزود: سفره‌خانه دارچین نیز به عنوان غرفه برتر استان سمنان انتخاب و از غرفه هتل‌های جهانگردی استان سمنان تجلیل شد.

گفتنی است: استان سمنان با سه غذای اصلی شامل ته چین گرمسار، دیگی سنگسر و سبزی پلوی سمنانی در بخش مسابقه غذای اصلی این رویداد شرکت کرد.

رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد و با حضور استان‌های منطقه چهار شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان برگزار شد.