سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین خبر داد: مسائل صنعت استان با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت صنایع و معادن بررسی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، منوچهر حبیبی اظهار کرد: مسوولان وزارت صنایع و معاون و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به‌ منظور بررسی وضعیت صنعت استان فردا دوشنبه 10 آبان به قزوین سفر می‌کنند.

وی افزود: در این برنامه اعضای کمیسیون و مسوولان وزارتخانه در قالب 3 تیم کاری از چندین واحد صنعتی در شهرستان‌های تاکستان، بوئین‌زهرا، قزوین، البرز و آبیک بازدید خواهند داشت.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: در ادامه این بازدید به‌منظور بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی استان و ارائه راهکارها جلسه‌ای به ریاست استاندار برگزار می‌شود و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه تولید فولاد، مواد شوینده، تولید قطعات یدکی و لوازم‌خانگی مسائل و مشکلات خود را با مسئولین در میان خواهند گذاشت.

وی گفت: با توجه به اینکه قزوین از قطب‌های صنعتی کشور است و نقش بسزایی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بر عهده دارد حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن در استان قطعاً می‌تواند به بازگشایی گره صنعت در بخش خصوصی از طریق قوانین تسهیل‌کننده منجر شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: در راستای کمک به رونق تولید در سطح استان باید گفت که جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین جلسات شورای بانک‌ها به‌صورت مستمر و هفتگی مسائل حوزه صنعت و معدن را رصد می‌کنند و تاکنون بیش از هزار واحد به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند که 50 درصد آن‌ها تسهیلات خود را اخذ کرده و 50 درصد بقیه نیز در مرحله اخذ قرارداد هستند.