دانش فنی در حوزه گیاهان دارویی با هدف اشتغال‌زایی تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، در دیدار با سرپرست پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بر همکاری مشترک در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و تجاری‌سازی فناوری و حمایت از ایده‌ها، طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی و نحوه توسعه و گسترش تعاملات، تولید دانش فنی و اشتغال‌زایی در حوزه گیاهان دارویی، آگاه‌سازی دانشجویان از مزیت‌های منطقه‌ای استان و آشناسازی آنان با روند خلق و ثبت اختراع، توانمندسازی تولیدکنندگان در کشف بازارهای جدید تأکید کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: برای موفقیت باید سازمان‌ها و نهادهای مرتبط باهم نظیر جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری به صورت هدفمند به وظایف خود عمل کنند تا منجر به توسعه و پیشرفت شود.

صادقی با اشاره به اینکه برای موفقیت در کارها باید یک زنجیره منسجم بین نهادهای مرتبط باهم صورت گیرد تا فرایند نتیجه‌گیری از طرح‌ها و برنامه‌ها تسریع شود، عنوان کرد: نگاه عمیق به موضوع و پیگیری مجدانه کارهای مشترک را به نتیجه می‌رساند.

ناصری، سرپرست پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری با احصا نیازها و نقاط مشترک و با انجام کار کارشناسی می‌توانند در راستای تعالی امور استان گام‌های موثری بردارند.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های مورد نیاز در استان را کشف کرده و آموزش داده شوند، افزود: جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری می‌توانند با آموزش‌های تخصصی، ایجاد شرکت‌های کوچک دانش بنیان و اشتغال آفرینی باعث رشد و بالندگی استان شوند.