مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: هشتمین نمایشگاه یار مهربان در اصفهان با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مهدویان فر اظهار داشت: 8 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه میزان مساعدت ها در این نمایشگاه به مدارس نسبت به سال گذشته 3 برابر شده است، گفت: برای هر مدرسه ابتدایی 700 هزار تومان و برای هر مدرسه متوسطه 900 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود:‌ با هماهنگی های صورت گرفته هر یک از مرکز فرهنگی دارای مجوز در سطح شهر نیز 100 هزار تومان مساعدت برای استفاده از محصولات این نمایشگاه دریافت می کنند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری گفت: این نمایشگاه در طبقه اول ارگ جهان‌نما و در دو بخش اصلی کتاب و محصولات و بسته‌های ورزشی ایجاد خواهد شد؛ بیش از 8 هزار عنوان کتاب در این مرحله از نمایشگاه وجود دارد که شاهد حضور چشم‌گیر اتحادیه ناشران اصفهان هستیم.

مهدویان فر بیان کرد:‌ برای نمایشگاه امسال، 11 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که 3 هزار میلیارد آن در بخش ورزش و 8 هزار میلیارد ریال آن برای بخش های دیگر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال برای اولین بار از سوی اداره فرهنگ و ارشاد نیز یک میلیارد و 400 میلیون ریال برای مساعدت به اتحادیه ناشران تعلق گرفته است.

مهدویان‌فر تصریح کرد: هدف از این نمایشگاه ترویج فرهنگ مطالعه و حمایت کمی و کیفی از مدارس، کیفیت‌بخشی کتابخانه مدارس، افزایش سرانه مطالعه و... است.

وی ادامه داد: در سال 94 نسبت فروش کتاب مربوط به کتب کودک و نوجوان با 41 درصد بوده است و ادبیات نیز با 13.7 درصد در رده دوم قرار داشت.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری خاطر نشان کرد: 779 بسته توزیع خواهد شد چه در مورد کتاب و چه در مورد بسته‌های ورزشی هدف را بر مدارس کم برخوردار گذاشته‌ایم.

وی متذکر شد: در حاشیه این نمایشگاه رستوران بازی و کتاب برپا خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند بهره بیشتری از این نمایشگاه ببرند.