شش طرح سرمایه‌گذاری شرکت‌های ‌دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، با حضور علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی ساختمان شرکت‌های دانش بنیان فراتحقیق سپاهان، فرم نورد، نوآوران مدبر صنعت، داده‌پردازی شعله آریا، کاوش نیروی سپاهان و سفیر سبز مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به ارزش ریالی155 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

شرکت‌های دانش بنیان کاوش نیرو سپاهان با تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی، درایو و موتور و تجهیزات ابزار دقیق و فشار ضعیف، فراتحقیق سپاهان با ارائه خدمات مشاوره مهندسی، طراحی و مهندسی تفصیلی، احداث و راه‌اندازی کارخانجات تولیدی و صنعتی و فرم نورد با فناوری طراحی و ساخت دستگاه ماشین رولینگ نامیرا، طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته شیرآلات، طراحی و ساخت دستگاه تراش مفتول آجدار، طراحی سیستم اتوماسیون صنایع نظامی و دفاعی فعالیت می‌کنند.

شرکت‌های دانش بنیان نوآوران مدبر صنعت با انجام پروژه‌های ساخت و تولید در حوزه اپتیک و لیزر– تولید کنترلرهای هوشمند آب، سفیر سبز با تولید انواع کودهای ارگانیک و کودهای بیولوژیک جهت تولید محصولات کشاورزی و باغی و داده‌پردازی شعله آریا با تولید نرم‌افزار آموزشی کتاب الکترونیک مدارس نیز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

این ساختمان‌ها در راستای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در اراضی پارک علم و فناوری شیخ بهایی توسط این شرکت‌های دانش بنیان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است که از آغاز فعالیت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون 470شرکت دانش بنیان با اعتباری بالغ بر سه هزار و 150 میلیارد ریال در اراضی پارک علم و فناوری شیخ بهایی سرمایه‌گذاری کرده اند.