علی کوهستانی بابیان اینکه امسال حدود 20 تا 30 درصد سهمیه اقلام توزیعی در ماه محرم افزایش پیداکرده گفت: برخی مراکز علی رغم نرخ مصوب دولتی کالاها را ارزان‌تر می‌فروشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز، هرساله در ماه محرم شاهد اوج مصرف خرید مواد غذایی و افزایش قیمت‌ها علی‌رغم عرضه لازم و کافی این محصولات هستیم ازاین ‌رو ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی اقلام پرمصرف هیات در این ماه را بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته تا مشکلی درخصوص تعیین قیمت برنج و شکر و گوشت مرغ و گوشت قرمز برای مردم نباشد.

رییس تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مرور نیوز بابیان اینکه سهمیه که وزارت جهاد کشاورزی استان تهران با هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی غله در ماه محرم برای هیات مذهبی صورت داده شامل 700 تن شکر، 400 تن گوشت مرغ منجمد، 4 هزار و 500 تن برنج وارداتی اروگوئه است، گفت: توزیع این اقلام از طریق تعاونی‌های مصرف محلی، فروشگاه‌های فوق‌العاده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت می‌گیرد و هیات‌های مذهبی با به همراه داشتن مجوز معتبر هیئت یا مؤسسات خیریه به همراه جواز فعالیت می‌توانند به مباشرین تعیین شده 5 مرکز شهر تهران مراجعه و کالای خود را به اندازه نیازشان تأمین کنند.

نذری 2نذری

 برای شهرستان‌های استان تهران هم یک مباشر توزیع داریم تا در سهمیه شهرستان‌های استان مشکلی وجود نداشته باشد همچنین وزارت جهاد کشاورزی استان تهران واحدهایی را انتخاب کرده که با دولت هماهنگی لازم را در اجرای این طرح داشته باشند تا نرخ سود پایین‌تری را از مردم مطالبه کنند.

قیمت تصویب شده اقلام توزیعی ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی در ماه محرم عبارت‌اند از:

 

اقلام

قیمت کارخانه/انبار (ریال)

قیمت عمده فروشی (ریال)

قیمت خرده فروشی (ریال)

برنج

28550

30000

32000

شکر

25200

26000

28000

گوشت مرغ منجمد

51000

52000

55000

گوشت قرمز

225000

-

227000

 

علی کوهستانی در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی مرور نیوز که چگونه بر گران‌فروشی برخی از این واحدها نظارت می‌شود، گفت: مسئولیت نظارت بر عهده بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت استان تهران است که اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران هم بر روند توزیع نظارت می‌کند و مردم اگر تخلف یا قیمتی مازاد بر مبلغ اعلام‌شده یا توزیع خارج از شبکه دیدند می‌توانند با سامانه 124 سازمان صنعت و معدن تماس بگیرند.

رییس تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران توضیح داد: امسال نسبت به سال گذشته حدود 20 تا 30 درصد افزایش سهمیه اقلام توزیعی در ماه محرم داشتیم و تا آخر محرم 5 مرکز از شهر تهران به هیات های مذهبی خدمات را ارائه می‌دهند و اگر وضعیت بازار آشفته شد مدت‌زمان خدمات‌دهی را بیشتر می‌کنیم.

وی در مورد نرخ شکر اذعان کرد: بازار شکر در حال حاضر ملایم است و نرخ شکر به صورت بسته بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حتی 30 تومان ارزان‌تر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار به قیمت 2 هزار و 772 تومان هم فروخته و عرضه می‌شود.

کوهستانی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت کالاهای ضروری که ستاد تنظیم بازار اعلام کرده فقط برای آن دسته هیات هایی است که به‌صورت عمده ای یا فله‌ای خریداری می کند است.