کمتر از یک هفته پس از تصویب قانون مجاز بودن شکایت از دولت سعودی به خاطر دخالت در حملات ۱۱ سپتامبر، سعودی‌ها در حال جمع کردن پول خود از بازار آمریکا هستند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بلومبرگ، در حالی که کمتر از یک هفته از تصویب قانون علیه سعودی‌ها در آمریکا می‌گذرد و حتی وتوی رئیس جمهور این کشور نیز نتوانست از اجرای آن جلوگیری کند، سعودی‌ها به تکاپو افتاده و در حال جمع کردن پول نقد خود از بازار آمریکا هستند.

با توجه به اینکه اکثر افرادی که در حملات تروریستی 11 سپتامبر نقش داشتند اتباع سعودی بودند، قانون جدید به خانواده قربانیان این حادثه اجازه داده است تا از دولت سعودی در این باره شکایت کنند.

پیش‌تر نیز سعودی‌ها اعلام کرده بودند که در صورت تصویب این قانون صدها میلیارد دلار از دارایی‌های خود را از آمریکا خارج خواهند کرد.

در حال حاضر مقامات ارشد سعودی در حالی مذاکره با سرمایه‌گذاران در بازار نیویورک هستند. در میان این مقامات سعودی رئیس بازار سرمایه و همچنین رئیس بازار بورس این کشور حضور دارند.

در این اقدام سعودی‌ها که از سوی بانک جی‌پی مورگان چیس آمریکا تدارک دیده شده است مقامات وزارت اقتصاد و بانک مرکزی عربستان نیز حضور دارند.