پس از انتشار گزارش انستیتوی نفت آمریکا که نشان داد حجم ذخایر نفت این کشور برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافته، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز افزایش یافت.

به گزارش مرورنیوز به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارشی که نشان می داد حجم ذخایر سوخت در آمریکا احتمالا برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافته، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز افزایش یافت، اما قیمت ها همچنان در نزدیکی رقم 50 دلار باقی ماند، زیرا بسیاری از تجار در حال حاضر این رقم را برای نفت خام رقمی عادلانه ارزیابی می کنند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 53 سنت، معادل 1.1 درصد افزایش به 49 دلار و 22 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز با 51 سنت، معادل یک درصد افزایش به 51 دلار و 38 سنت رسید.
تجار گفتند، افزایش قیمت ها عمدتا ناشی از گزارش انستیتوی نفت آمریکا در اواخر روز سه شنبه بوده که بر اساس آن حجم ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا برای پنجمین هفته متوالی به میزان 7.6 میلیون بشکه کاهش یافته است.
جفری هالی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندای سنگاپور گفت: «اکنون همه نگاه ها به سمت گزارش امشب اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد حجم ذخایر نفت آمریکاست.» وی افزود، تایید کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا در این هفته می تواند قیمت نفت خام این کشور را به بالای 50 دلار برساند.
در حالی که گزارش رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز منتشر خواهد شد، تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز گفتند که انتظار دارند این گزارش نشان دهنده افزایش 2.6 میلیون بشکه ای حجم ذخایر در هفته منتهی به 30 سپتامبر باشد.
گری روس، مدیر موسسه مشورتی پیرا در نیویورک گفت، توافق برنامه ریزی شده توسط اعضای اوپک برای کاهش تولید احتمالا منجر به افزایش محدود قیمت ها خواهد شد.
جیسون گامل، تحلیلگر باک سرمایه گذاری جفریز هم گفت، اجرایی شدن این توافق به دلیل وجود رقابت هایی در درون اوپک ممکن است موفقیت آمیز نباشد. وی در عین حال افزود، صرف تهدید اوپک به کاهش تولید موجب می شود قیمت نفت تا نشست بعدی این سازمان در 30 نوامبر کاهش پیدا نکند.