مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 10 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط غیرفعال و راکد در کشور به دلیل کمبود نقدینگی یا مدیریت نامطلوب طی سالیان گذشته دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

به گزارش مرورنیوز، علی اصغر توفیق امروز در نشست خبری اولین همایش بین‌المللی کارگزاران تجاری و نمایشگاه Berokerexpo2016 گفت: امروز موضوع دریافت خدمات تخصصی جهت پیشبرد اهداف تجاری بنگاه‌های اقتصادی از موضوعات مورد توجه بوده و این مهم از فرآیند ظهور ایده ایجاد یک کسب و کار تا توسعه آن مورد توجه فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد. 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آنچه مسلم است موفقیت در کسب و کار با بهره‌مندی از خدمات حرفه‌ای توسعه کسب و کار یا همان دریافت خدمات تخصصی سازی حاصل می‌شود و در این میان نقش بروکرها یا همان کارگزاران تجاری نقش ویژه و غیر قابل انکار است. 

وی گفت: وجود 10 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط غیرفعال و راکد در کشور که اغلب به دلیل کمبود نقدینگی یا مدیریت نامطلوب طی سالیان گذشته دار مشکلات عدیده شده‌اند خود گواه بر اهمیت ویژه این موضوع است. 

توفیق با تأکید بر نقش آفرینی مؤثر کارگزاران تجاری در بهبود فضای کسب و کار و توسعه حرفه‌ای روابط تجاری گفت: با برگزاری این رویداد و سمینارهای تخصصی جانبی زمینه رشد و توسعه فضای کسب و کار و افزایش تعاملات کارگزاران با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی فراه می‌شود. 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اهداف برگزاری رویداد بین‌المللی کارگزاران تجاری را ایجاد فضای ارتباطی و ترویحی مؤثر جهت تبیین اهمیت فعالیت کارگزاران (بروکرهای) تجاری، عنوان کرد و افزود: شناسایی بروکرهای حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی، ایجاد ارتباط مؤثر نهادهای دولتی، تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی با بروکرهای تجاری و بررسی مشکلات و چالش‌های پیش‌رو جهت توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کارگزاری از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است. 

توفیق با اشاره به اهمیت و نقش خدمات بروکرهای تجاری در موفقیت بنگاه‌های اقتصادی از کلیه فعالان صنعتی و اقتصادی کشور درخواست کرد و گفت: تا با مشارکت در رویداد ضمن آشنایی با بازیگران کلیدی توسعه کسب و کار فرصت ایجاد تعاملات کاری با کارگزاران تجاری داخلی و خارجی را فراهم کنند.

وی بیان داشت: اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی کارگزاران تجاری با حضور کارگزاران حوزه‌های ثبت، کارگزاران خدمات مشاوره و حقوقی، کارگزاران خدمات آموزش، کارگزاران تأمین مالی و ... برگزار و همایش‌ها و نمایش‌گاه‌های آن هم از تاریخ 25 لغایت 28 آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.