شرکت ملی نفت ایران و شرکت تاتنفت روسیه، تفاهمنامه مطالعه میدان نفتی دهلران را امضا کردند.

به گزارش مرورنیوز، وزارت نفت، یادداشت تفاهم همکاری (MOU) میان «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و «نیل ماگانف» مدیرعامل شرکت «تا‎تنفت» روسیه امروز (شنبه) امضا و قرار شد این شرکت کار مطالعاتی خود را روی میدان نفتی دهلران آغاز می‎کند.
ماگانف در این مراسم با استقبال از فراهم شدن زمینه همکاری با شرکت ملی نفت ایران، قابلیت‎ها و ظرفیت‎های شرکت تاتنفت را معرفی کرد و گفت: این شرکت در بخش‎های مختلف زیرمجموعه صنعت نفت، از بالادست تا پایین‎دست فعالیت می‎کند. 
وی با بیان اینکه استخراج نفت، ازدیاد برداشت، پالایش نفت، ماشین سازی و ساخت تجهیزات از شاخه‎های کاری مختلف تاتنفت است، افزود: تربیت و در اختیار داشتن نیروهای متخصص و بهره‎مندی از انواع فناوری‎های روزآمد از دیگر ویژگی‎های این شرکت است. 
ماگانف با یادآوری فعالیت‎های شرکت تاتنفت در نقاط مختلف جهان، ابراز امیدواری کرد که این تفاهمنامه مطالعاتی، زمینه گسترش همکاری‎های آینده 2 شرکت را فراهم کند. 
 میدان نفتی دهلران در 22 کیلومتری جنوب غربی دهلران در استان ایلام واقع شده است و حدود پنج میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد.
پیش از این شرکت لوک اویل روسیه نیز تمایل خود برای حضور در پروژه های بالادستی صنعت نفت (اکتشاف و تولید) را اعلام کرده و بر این اساس، قرار است توسعه شماری از میدان های نفتی به این شرکت روسی واگذار شود.