مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل) از انعقاد قرارداد طراحی خدمات مسافری ریلی منطبق با استانداردهای جهانی با راه آهن آلمان خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، علیرضا شیخ طاهری افزود: این قرارداد دو هفته پیش در آلمان بین شرکت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل) با شرکت راه آهن آلمان امضا شد.

وی با بیان اینکه این نخستین بار است که چنین قراردادی برای ارتقای کیفیت خدمات مسافری منعقد می شود، افزود: انتظار می رود با کسب آموزش های مورد نیاز در این زمینه، این شرکت خدمات خود را به مسافران در سطح استانداردهای بین المللی ارائه کند.

وی با بیان اینکه این شرکت با 128 واگن اکنون در مسیرهای مختلف مسافر جا به جا می کند، اظهار داشت: در حالی که متوسط سن ناوگان ریلی کشور 30 سال برآورد می شود، متوسط سن ناوگان این شرکت 10 سال است و از این لحاظ جوانترین ناوگان ریلی کشور در اختیار این شرکت قرار داد.

شیخ طاهری گفت: این شرکت مسافری ریلی پارسال موفق شد یک میلیون و 200 هزار مسافر را در کشور در مسیرهای مختلف جا به جا کند و پیش بینی می شود که امسال تعداد مسافران این شرکت به یک میلیون و 500 هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به سابقه دو دهه فعالیت این شرکت در حمل و نقل ریلی کشور تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد در کنار بهبود کیفیت خدمات به مسافران، تعداد ناوگان ریلی خود را تا سال 97 به 250 واگن با اولویت تولید داخل افزایش دهد تا سهم پنج درصدی فعلی آن از بازار حمل و نقل ریلی به بیش از 10 درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد بر استفاده از توانمندی های شرکت های تولید کننده واگن در کشور برای تامین ناوگان مورد نیاز تاکید کرد و گفت: برای افزایش ناوگان ریلی شرکت بن ریل در نظر دارد بخشی از نیازهای خود را از داخل و بخشی دیگر را از شرکت های خارجی تامین کند.

وی یادآور شد: هم اکنون با برخی از شرکت های اروپایی برای خرید ناوگان نو وارد مذاکره شدیم تا با استفاده از منابع حمایتی دولت در راه آهن و منابع مالی بنیاد مستضعفان، بن ریل بتواند ناوگان خود را توسعه دهد که تاکنون چند شرکت خارجی برای تامین منابع مالی توسعه ناوگان ریلی این شرکت اعلام آمادگی کرده اند.

شیخ طاهری بیان کرد: هم اکنون روزانه 14 رام قطار این شرکت در مسیرهای مختلف سیر می کنند و مسیرهای تهران به بندرعباس، گرگان، مشهد و مشهد به قزوین، ملایر، اراک، قم و. کرمان از عمده ترین مسیرهای این شرکت در جا به جایی مسافران است.

وی با بیان اینکه طبق نظر سنجی های راه آهن جمهوری اسلامی ایران میانگین رضایت مسافران از بخش حمل و نقل ریلی کشور 71 درصد است، گفت: در نظر سنجی های راه آهن از مسافران شرکت بن ریل میزان رضایت مسافران از این شرکت از سال 94 تا 95 بیش از 73 درصد برآورد شده که دو درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به مسافران این شرکت تاکید کرد: هم اکنون با بازرسی های محسوس و نامحسوس ارائه خدمات در داخل قطارهای این شرکت به دقت کنترل می شود.

به گفته وی، شماره تلفن 02636707388 و شماره پیامک 50005759 در اختیار همه مسافران این شرکت قرار گرفته است تا بازرسان را از نحوه ارایه خدمات در داخل واگن های قطار آگاه کنند.