نخستین نشست سرمایه گذاری در ایران به میزبانی سنگاپور با هدف شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشورمان به ویژه در بخش های نفت و گاز، گردشگری و زیرساخت ها با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار می شود.

به گزارش مرورنیوز، تارنمای «میلیونر آسیا» برگزار کننده این نشست روز دوشنبه اعلام کرد «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی ایران، «جواد انصاری» سفیر ایران در سنگاپور و برخی از مقامات ارشد دیگر در این نشست یک روزه که 5 آبان برگزار می شود، شرکت دارند.
لغو تحریم ها در ایران و به وجود آمدن فرصت های بی سابقه برای سرمایه گذاران از جمله عواملی است که باعث برگزاری این نشست اقتصادی در سنگاپور شده است.
برگزارکنندگان این نشست بر این باروند که اقتصاد ایران از زیرساخت های مستحکمی برخوردار است و پیش بینی می شود میانگین رشد اقتصادی ایران در پنج سال آینده به صورت سالیانه رقمی بین 4 تا 6 درصد باشد.
سنگاپور فوریه امسال پیمان سرمایه گذاری دوجانبه ای با ایران امضاء کرد و چارچوب قانونی حفاظت و ارتقاء سرمایه گذاری خارجی به منظور حمایت از سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران مشتاق به حضور در ایران فراهم شد.
«ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی ایران سخنران اصلی این نشست است و 'صادق اکبری' مدیر کل دفتر روابط اقتصادی خارجی پیرامون 'انجام تجارت در ایران: آنچه سرمایه گذاران خارجی باید بدانند' سخنرانی می کند.
در بخش دیگری از این نشست یک روزه 'احمد جمالی' مدیرکل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری کشور در مورد 'قوانین و مقررات سرمایه گذاری در ایران' سخنرانی می کند. 
جلسات گفت وگوی دوجانبه با فعالان هر یک از بخش ها نیز از دیگر بخش های این نشست یک روزه است که به همت مرکزی به نام«میلیونر آسیا» برگزار می شود.