معاون اول رئیس جمهوری خطاب به شرکت های خارجی علاقه مند به همکاری در بخش نفت و گاز گفت: ضوابط شفاف و روشنی در این زمینه تعیین شده و نیازی به لابی های غیراصولی و پادوهای غیرواقعی نیست، این ها برای شما هزینه است نه فایده.

به گزارش مرورنیوز، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو ایران افزود: ما به بخش نفت و گاز به عنوان موضوع توسعه ای نگاه می کنیم و انتقال فناوری جدید جزو مهمترین اولویت های ما است و به همین دلیل در ستاد اقتصاد مقاومتی پیوست فناوری برای قراردادهای خارجی تهیه کرده ایم. 
معاون اول رئیس جمهوری گفت: یقینا در بین شرکای بخش نفت آن هایی که در انتقال فناوری به ایران از امکان بیشتری برخوردار باشند باید در اولویت قرار بگیرند.
جهانگیری افزود: ایران ظرفیت های مهمی دارد که این ظرفیت ها باید مورد توجه شرکت هایی باشد که می خواهند با بخش نفت و گاز ما کار کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین ظرفیت ها توان مهندسی و مدیریتی ایران است که در دوره های مختلف این توان به رخ کشیده شده و آخرین نمونه آن رساندن تولید ایران به شرایط قبل از تحریم ها بود.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: شاید تصور کشورهای مذاکره کننده و تولید کننده نفت این نبود که ایران چند ماه بعد از اجرایی شدن برجام بگوید به تولید قبل از تحریم رسیده ام.
جهانگیری با بیان اینکه توان ساخت سکوهای نفتی در ایران بالا است، افزود: طبق قراردادها، با ایران شرکای کوتاه مدت نخواهید بود بلکه شرکای بلندمدت خواهید بود. شرکایی انتخاب می کنیم که به این ظرفیت ها و توانمندی توجه داشته باشند.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: امیدوارم در این دوره جدید توسعه بخش نفت و گاز کشور شاهد همکاری های بیشتری باشیم و بتوانیم تولید و صادرات ایران را به جایگاه خودش برسانیم.