کشتی اقیانوس پیمای ایران - کاشان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز سه شنبه در بندرعباس به کشتیرانی جمهوری اسلامی تحویل شد.

به گزارش مرورنیوز، مدیرعامل شرکت بحر گسترش در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از مجتمع کشتی سازی و صنایع دریایی فراساحل ایران ایزوایکو در گفت و گو با خبرنگاران گفت: کشتی ایران - کاشان با 21 گره دریایی سرعت، ظرفیت حمل 2 هزار و 200 کانتینر را دارد.
عباس رئیسی ادامه داد: همه مراحل طراحی و ساخت این کشتی به دست متخصصان مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل در شرکت بحر گسترش بندرعباس و مطابق با استانداردهای جهانی انجام شده است.
وی اضافه کرد: گواهی نامه بین المللی این کشتی پس از موفقیت در آزمایش های دریانوردی صادر شده که با صدور آن، ایران - کاشان اجازه دریانوردی و حمل بار را کسب کرده است.
مدیرعامل شرکت بحر گسترش اظهار کرد: کشتی ایران - کاشان 158 متر طول ، 30 مترعرض و 10 متر آبخور دارد و سومین کشتی اقیانوس پیما بعد از کشتی های ایران - اراک و ایران- شهرکرد است که در مجتمع ایزوایکو ساخته شده است. 
مجتمع کشتی سازی فراساحل از مجتمع های بزرگ خاورمیانه است که در زمینه ساخت و تعمیر کشتی های اقیانوس پیما و سازه های نفتی فعالیت دارد.
مجتمع ایزوایکو که باتوجه به نیاز صنعت کشتی سازی ایجاد شده با فعالیت 6 شرکت زیرمجموعه، در 37 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.