رmیس انجمن ژئومکانیک صنعت نفت گفت: دانش نوپای ژئومکانیک صنعت نفت در کاهش مخاطرات اکتشاف و حفاری و همچنین افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی کاربرد زیادی دارد.

به گزارش مرورنیوز، احمد رمضان زاده روز چهارشنبه در نشست خبری دومین همایش ملی ژئومکانیک نفت، به جزئیات برگزاری دومین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت اشاره کرد و گفت: این همایش با مشارکت دانشگاه ها و شماری از شرکت های فعال در صنعت نفت از جمله مدیریت اکتشاف نفت در بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به این که انجمن اروپایی علوم زمین و مهندسی اروپا (EAG) نیز در برگزاری همایش ژئومکانیک همکاری خواهد کرد،شکاف های هیدرولیک و تولید شیل های نفتی و گازی را از دیگر موضوع های مورد بررسی در این همایش عنوان کرد.
مجید نیکخواه دبیر انجمن همایش ژئومکانیک صنعت نفت نیز گفت: در حاشیه این همایش، نشست های تخصصی، نمایشگاه و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.
وی با بیان این که تاکنون چکیده 126 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: در آینده، همایش های ژئومکانیک صنعت نفت را به صورت دوسالانه برگزار خواهیم کرد.
نخستین همایش ملی ژئومکانیک صنعت نفت، در اردیبهشت ماه 1394 در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد.
ژئومکانیک از گرایش های نوین در مهندسی نفت است که سابقه تاسیس آن به حدود 16 سال پیش بازمی گردد.
پایداری مخازن، یکپارچگی پوشش سنگی، حفاری جهت دار و شکست هیدرولیک از جمله موضوعات مطرح در ژئومکانیک است.