«علی ربیعی» وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در ادامه ملاقات های خود با مقامات مکزیک با «ایلدفونسو گواخاردو» وزیر اقتصاد مکزیک دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مرورنیوز، در جریان این ملاقات طرفین زمینه های همکاری در حوزه اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری و تسهیلات دو کشور برای فعالیت های بخش های خصوصی تجاری و دیگر موضوعات مرتبط را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. 
ربیعی در این دیدار ضمن تشریح سیاست های اقتصادی و تجاری دولت جمهوری اسلامی ایران و نتایج مثبت بدست آمده در شاخص های عمده اقتصادی کشوردر ظرف سه سال گذشته ، با ارائه برخی آمارهای کلان اقتصادی از جمله در زمینه های کنترل نرخ تورم، افزایش رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، به تبیین موفقیت حاصله پرداخت. 
ایشان افزود ظرفیتها و فرصتهای جدید حاصل از سیاست اقتصادی دولت و فضای پسابرجام، زمینه بسیار مساعدی برای مبادلات اقتصادی و تجاری کشورمان با دیگر کشورهای جهان از جمله مکزیک و آمریکای لاتین فراهم آورده است. 
مقام مکزیکی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش خلاصه ای از دستاوردها و تحولات اقتصادی مکزیک ظرف بیست سال گذشته و اصلاحات به عمل آمده در حوزه های انرژی ، ارتباطات ، زیر ساختها و آموزش، اظهار داشت، کشورش بدنبال گسترش و متنوع سازی مبادلات تجاری خود با تمام جهان می باشد و برای این منظور تاکنون علاوه بر نفتا، با بیش از 44 کشور جهان قرارداد تجارت آزاد منعقد کرده است.
گواخاردو همچنین از نتایج سفر اخیر هیات تجاری مکزیک در شهریورماه به تهران ابراز رضایت کرده و ابراز امیدواری نمود این سفرها در آینده تداوم یابد. 
پیش از این دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان با رئیس و تنی چند از مسوولان سازمان تامین اجتماعی مکزیک دیدار و درخصوص زمینه های همکاری سازمانهای ذیربط به بحث و تبادل نظر پرداختند.