تفاهم نامه همکاری بین بانک صادرات ایران و صندوق توسعه صنایع دریایی، همزمان با برگزاری سمینار«اقتصاد مقاومتی، توسعه دریا محور و چالش های تامین مالی» در جزیره کیش به امضا رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، محمدرضا عرفانی عضو هیات مدیره این بانک در آیین امضای تفاهم نامه با صندوق یاد شده در سخنانی گفت: امروزه بخش عظیمی از حجم اقتصاد کشورها  بر پایه دریا می باشد و سهم عمده ای از GDP کشورها از صنایع دریایی و صنایع مربوط به آن کسب می شود.

وی افزود: کشور ما به دلیل دسترسی به دو دریا در شمال و جنوب از موقعیت ممتازی برخوردار است که این امر می تواند فرصت ارزشمندی برای اقتصاد ما باشد.

عضو هیات مدیره بانک با اشاره به ظرفیت و توانمندی های بانک صادرات ایران تصریح کرد: این بانک با توجه به اهمیت و نقش حمل و نقل و ارتباطات دریایی در رونق اقتصادی، تجهیز و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل و ایفای نقش موثرتر در صنعت دریایی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

مهرداد مظفری مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی در سخنانی گفت: این صندوق  بر اساس اعتبار ناشی از سرمایه اولیه، درآمدهای حاصل از فعالیت و منابع صندوق توسعه ملی می تواند از صنایع دریایی حمایت کند.

وی هدف گذاری این صندوق را برای سال ۹۵ تشریح کرد و افزود: تامین ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات و جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی را در برنامه داریم.

این گزارش می افزاید؛ تفاهم نامه همکاری به منظور بهره مندی از ظرفیت و توانمندی های بانک صادرات ایران با صندوق توسعه صنایع دریایی به امضاء رسیده است که بر اساس آن بانک یاد شده عاملیت اعطای ٤٥٠ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان دریایی کشور را عهده دار خواهد بود.

شایان توجه است، در سمینار «اقتصاد مقاومتی، توسعه دریا محور و چالش های تامین مالی» که با هدف نقش آفرینی و بسترسازی بیشتر در عرصه اقتصاد دریا و توسعه صنایع مربوط به آن برگزار شد، فراهانی مشاور مدیر عامل و مدیر امور حراست و حفاظت، حسینی کناروئی مدیر امور شعب منطقه ٥، جهانی رییس روابط عمومی، طالبیان رییس اداره کل بازاریابی بانک صادرات ایران و جمعی از  مدیران و کارشناسان مدیریت شعب این بانک در استان هرمزگان نیز حضور داشتند.