وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو است تا خودروهای به روز و رقابتی را به مشتریان ایرانی عرضه کند که دارای استانداردهای ایمنی و کیفی هستند.

به گزارش مرورنیوز، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه امضای توافق نامه همکاری سازمان گسترش و نوسازی ایران(ایدرو) و شرکت رنو فرانسه که روز جمعه در دومین روز از نمایشگاه خودرو پاریس،اظهار داشت: شرکتهای خودرو سازی زیادی مورد بررسی قرار گرفته و به این نتیجه رسیدیم که رنو، با توجه به سابقه حضور مستمر 12 ساله خود در ایران، شریک مناسب برای به انجام رساندن این پروژه است.

همچنین کارلوس گون، مدیرعامل رنو نیز گفت: بازار خودرو ایران تا سال 2020 دو میلیون دستگاه در سال ظرفیت خواهد داشت و این ظرفیتی غیر قابل انکار است و امضای این توافقنامه، مهر تاییدی بر انتخاب های راهبردی رنو در ایران به شمار می رود و سرآغاز فصل جدیدی است که رنو را در جایگاهی ممتاز قرار می دهد.
جوینت ونچر جدید شامل یک مرکز مهندسی و خرید خواهد است که قطعه سازان داخلی را حمایت خواهد کرد در قالب این جوینت ونچر، یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال نیز فعال خواهد شد.
مجموع ظرفیت تولیدی گروه رنو در ایران سالیانه به 350 هزار دستگاه خواهد رسید.
دو نوع خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه محسوب می شوند که در سال 2018 به تولید می رسند. 
رنو برای اولین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت که مطابق با استانداردهای رنو اداره خواهند شد.
علاوه براین در کنار این جوینت ونچر جدید، رنو همچنان به همکاری کنونی با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب رنو پارس ادامه خواهد داد. 
رنو فعالیت خود را در ایران، از سال 2003 با تاسیس یک جوینت ونچر با دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو آغاز کرد. رنو با همکاری شرکای خود تاکنون 500 هزار دستگاه خودرو در ایران تولید کرده و اکنون در ایران تندر، تندر پیکاپ، ساندرو و ساندرو استپ را تولید می کند.
 
به گزارش ایرنا، در کمتر از یک سالی که از اجرای برجام گذشته است، نخستین قرارداد خودرویی میان ایران خودرو و پژو منعقد شد و قرارداد دوم را سایپا و سیتروئن بستند و به زودی قرارداد نهایی این دو شرکت امضا می شود.
ایران خودرو و پژو قرار است امسال نخستین محصول خود را با نام «2008» به بازار ایران عرضه کنند و پس از آن، خودروهای «301» و «208» را؛ سایپا و سیتروئن نیز تفاهم اولیه را برای افزودن خودروهای روز سیتروئن به خطوط تولید سایپا کاشان داشته اند.
شرکت هایی مانند فیات، فولکس واگن و بنز مذاکرات خود را با خودروسازان ایرانی آغاز کرده اند و شرکت رنو فرانسه که در دوران تحریم فعالیت خود را به تولید مشترک خودروهای باکیفیت تندر و تندرپیکاپ محدود کرده بود، این روزها با دو خودرو تولیدی مشترک با شرکت پارس خودرو یعنی «ساندرو هاچ بک» و «ساندرو استپ وی» به بازار آمده است.
نمایشگاه خودرو پاریس٢٠١٦ از یکم اکتبر (دهم مهرماه) به مدت 16 روز درهای خود را به روی عموم می گشاید.