مدیرعامل گروه صنایع غذایی کاله با اشاره به اینکه قیمت گذاری دولتی بر روی محصولات راهبردی کار مناسبی نیست گفت: مقدار قابل توجهی از شیرخشک در جامعه فاسد و غیر قابل مصرف هستند که مردم از آن اطلاعی ندارند.

به گزارش گروه اقتصادی مرور نیوز ؛ غلامعلی سلیمانی با بیان اینکه دنیای اقتصاد برپایه عرضه و تقاضا است ومردم براساس قیمت کالا ازمحصولات استقبال می‌کنند گفت: قیمت گذاری دولتی هیچ وقت در هیج جای دنیا جواب نداده است و هرچقدر دولت در کار تولید کنندگان کمتر دخالت کند آن‌ها بهتر می‌توانند یک شرکت را اداره کند.

بنیان‌گذار گروه صنایع غذایی کاله معتقد است: دولت باید بین تولیدکنندگان رقابت ایجاد کند تا آن‌ها تشویق شوند و محصولات خود را به‌راحتی به کشورهای دیگر صادر کنند. او در ادامه گفتگویش با مرورنیوز گفت: من نمی‌دانم یا دولت بلد نیست یا نمی‌خواهد این موضوع را انجام دهد

سلیماانی توضیح داد: دولت باید بداند در کشور ما نیازها بر اساس عرضه و تقاضا است اگر می‌خواهد صنعت دامداری رشد کند باید سیاست‌های اجرایی خودش را اصلاح کند. مثلاً: باید واردات شیر خشک را کم کند یا اگر می‌خواهد علوفه کاری کشاورزان رشد کند باید علوفه کمتر وارد کشور کند. متأسفانه ما چون در بخش اجرایی کاری را بلد نیستیم صورت‌مسئله را پاک می‌کنیم

غلامعلی سلیمانی گفت: مقدار زیادی از شیر و شیر خشک کشور فاسد غیرقابل‌مصرف می شود. دولت می‌تواند با مدیریت درست آن‌ها را صادر کند و اگر همین شیرها را به‌موقع با یارانه پائینی صادرمی کردیم الآن این‌قدر شیر فاسد نداشتیم.

او گفت: هزینه تولید این شیر کیلویی 10 هزار تومان برای تولیدکنندگان تمام‌شده بود آن‌ها الآن با نرخ 4 هزار تومان هم نمی‌توانند محصول خود را بفروشند. سؤال من این هست اگر همین شیر را با نصف قیمت صادر می‌کردیم بهتر نبود؟

بنیانگذار کاله با اشاره به اینکه دولت هشیاری لازم در مدیریت کالاها ندارد، گفت: نمی‌دانم چرا کسی دیگر این موضوعات را به گوش مسئولان نمی‌رساند؟

بنیان‌گذار گروه صنایع غذایی کاله ادامه داد: وزرای ما باید ذهن کاسبی داشته باشند که متأسفانه ندارند.  در دولت ما ذهن اداری حاکم است درحالی‌که مملکت باید پول دربیاورد دولتی که نتواند پول دربیاورد دولت خوبی نیست.

او با اشاره به اینکه دولت توانست تحریم‌ها را بردارد، گفت:زمانی ما را کشورهای اروپایی به رسمیت نمی‌شناختند و پاسپورت افغانی از پاسپورت ایرانی ارج‌ و قرب بیشتری داشت اما الآن دنیا با ایرانی‌ها حرف می‌زنند. اما هنوز نمی‌توانیم پول برای شرکت‌های خارجی بفرستیم و مسایل بانکی ایران هنوز حل‌نشده و ما نمی‌توانیم برای شرکت‌ها پول واریز کنیم. من به‌عنوان کسی که چندین سال درزمینهٔ تولیدات و صادرات مواد غذایی در عرصه‌های جهانی فعالیت دارم و پاسپورت آلمانی و شرکت آلمانی دارم مشکل‌دارم چون متولد ایرانم.

سلیمانی یادآور شد: باید شرایطی به وجود بیاید که ایران اقتصادی شود ممکن است نیازی نباشد وشاید مسئولین ما، ایران را اقتصادی نمی‌بینند.