با انتشار گزارشی مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا و تولید نفت نیجریه و اختلافاتی میان تولیدکنندگان بر سر کاهش تولید برنامه‌ریزی شده، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت و نفت برنت به 50.06 دلار رسید

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، با انتشار گزارشی مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا و تولید نفت نیجریه و اختلافاتی میان تولیدکنندگان بر سر کاهش تولید برنامه‌ریزی شده که نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه در جهان را بار دیگر تقویت کرد، قیمت نفت بیش از یک درصد در

هر بشکه نفت برنت با 73 سنت کاهش 50.06 دلار فروخته شد. قیمت این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات تا 50.13 دلار، کمترین قیمت از 3 اکتبر تاکنون نیز کاهش یافته بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 73 سنت کاهش 49.23 دلار فروخته شد. این نوع نفت تا 49.21 دلار نیز پایین آمده بود.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار در سنگاپور در این رابطه گفت: «به دنبال انتشار آمار موسسه آمریکن پترولیوم که از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا خبر داد، نفت خام امروز صبح حالت تدافعی پیدا کرده است.»

هالری افزود: «ارقام ذخایر از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا امشب به دقت بررسی می‌شود. یک افزایش شدید در میزان ذخایر بدون هیچ شکی قیمت نفت خام را بار دیگر تحت فشار قرار خواهد داد.»

بازار نفت همچنین نوسانات قیمتی دلار را برای سرنخ‌های تجاری تحت نظر دارد. قیمت دلار یک شبه به بالاترین قیمت در برابر سبدی از ارزها رسید.

تحلیلگران بازار رویترز معتقدند که قیمت نفت برنت می‌تواند تا 49.67 دلار نیز کاهش یابد.

به گفته تاجران، اختلاف‌های میان اعضای اوپک در مورد کاهش تولید برنامه‌ریزی شده نیز بر بازار نفت تاثیر گذاشته است. عراق، دومین تولید‌کننده بزرگ نفت اوپک خواستار معافیت از این کاهش تولید شده است.

کشورهای نیجریه و لیبی احتمالا از کاهس تولید معاف شوند درحالی‌که ایران، ونزوئلا و اندونزی نیز تمایلی برای کاهش تولید ندارند.