مدیرکل گل و گیاهان زینتی وزارت جهاد کشاورزی گفت : تاکنون هیچ دستورالعملی مبنی برممنوعیت واردات گل و گیاهان زینتی به کشور صادر نشده است، اما واردات آن هم هدفمند انجام می شود.

به گزارش مرور نیوز، سیدمحمد کیایی شامگاه پنجشنبه در نشست تشکل های گل و گیاه زینتی مازندران در آمل افزود: واردات گل و گیاهان زینتی به کشور از مجراهای قانونی انجام می شود و برای این کار برای فرد متقاضی یا وارد کننده بر اساس نیاز کشور مجوز صادر خواهد شد.

وی بر ضرورت تشکیل تشکل مرکزی برای اتحادیه ها و تعاونی های گل و گیاهان زینتی در استان ها کشور تاکید کرد و گفت: تشکیل اتحادیه های مرکزی سبب می شود تا صدور مجوز واردات برای افراد راحت تر انجام شود.
مدیرکل گل و گیاهان زینتی وزارت جهاد کشاورزی کشور بر اتخاذ سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش تولید گل و گیاه زینتی تاکید کرد و افزود: انتظار است که اکنون تشکل ها و اتحادیه های این بخش به فکر واردات ماشین آلات و مکانیزه کردن تولید باشند و دولت هم در این بخش حمایت های خوبی انجام می دهد.
وی تقویت سیاست های اقتصاد مقاومتی را برنامه محوری دولت تدبیر و امید اعلام کرد و ادامه داد: اکنون واردات اندام های رویشی و انواع بذر نیز تنها به منظور تکثیر اندام های رویشی گونه ها و واریته های جدید به چرخه تولید کشور همسو با برنامه ششم و با محوریت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی انجام می شود. 
 نشست درباره صدور مجوز ورود اندام های رویشی و بذر گل و گیاهان زینتی بحث و تبادل نظر شد.
علاوه بر نمایندگان اتحادیه گل و گیاه مازندران، شرکت های تعاونی گل و گیاه و نمایندگان تولید کنندگان استان گیلان هم در این نشست حضور داشتند.