حسن رکنی با اشاره به اینکه محدودیتی برای واردات گوشت قرمز نداریم گفت: تا اربعین حسینی کمبودی برای تأمین گوشت قرمز کشور نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت گوشت براساس نیاز عرضه و تقاضای مردم تعیین می‌شود گفت: در دهه اول محرم افزایش تقاضا در بازار داشتیم درنتیجه قیمت گوشت کمی بالا رفت اما در حال حاضر بازار برای عرضه گوشت قرمز آرام است.

رکنی در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی مرور نیوز که اتحادیه گوشت قرمز عنوان کرده تا اربعین حسینی نمی‌توان از ثبات قیمت گوشت خبرداد؛ گفت: شرایط بازار در حال حاضر کاملاً متعادل و مناسب است و مشکلی برای تأمین گوشت قرمز نداریم چون دام‌های عشایری که از ییلاق برگشتند و به تعداد زیادی در مراکز عرضه می‌شوند و از طرفی اگر کمبودی در گوشت قرمز داشته باشیم بدون هیچ محدودیتی از محل واردات می‌توانیم تأمین کنیم گرچه محدودیتی برای واردات گوشت قرمز نداریم اما حدود 10 درصد تولید داخلی واردات گوشت قرمز داریم.

درحالی‌که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی چندی پیش اذعان کرده بود تا فرارسیدن اربعین حسینی نمی‌توان درباره قیمت گوشت قرمز اظهارنظر قطعی داد. طی ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری قیمت گوشت گوسفندی داشتیم و نرخ هر کیلوگرم از آن برای مصرف‌کنندگان به ۳۷ هزارتومان رسیده بود.

 حسن رکنی توضیح داد: ما اعتقاد داریم اگر می‌خواهیم استمرار تولید گوشت قرمز را داشته باشیم باید یک عدد اقتصادی برای تولیدکننده داشته باشیم تا متضرر نشود، گاهی تولیدکننده ما قیمت خوبی را دریافت نمی‌کند و از آن‌طرف مصرف‌کننده ما عدد بالایی را پرداخت می‌کند.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی حلقه‌هایی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وجود دارد که باید دستگاه‌ها و سازمان‌ها مرتبط نظارت بیشتری را بر روی آن‌ها داشته باشند و رصد کنند تا مشکلی نه برای تولیدکنندگان نه برای مصرف‌کنندگان پیش نیاید.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی که در سطح کشور به وجود آمده امید داریم این موانع از سر راه آن‌ها برداشته شود تا تنظیم بازار در بخش محصولات پروتئینی کشاورزی شاهد باشیم.