به دنبال اعلام تحقیقات مجدد توسط اف بی آی، در مورد ارسال ناایمن ایمیل‌های کاری توسط هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا، ارزش سهام در بازار بورس ایالات متحده به شدت سقوط کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بیزینس اینسایدر، کلینتون از یک ایمیل سرور شخصی برای نامه نگاری در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا استفاده کرده که خلاف مقررات دولتی است. اعلام نظر تازه اف بی آی سهام داران وال استریت را که اکثرا خواهان پیروزی کلینتون و نه ترامپ هستند، به شدت نگران کرده است.

اعلام این خبر نه تنها ارزش سهام را در بازار بورس آمریکا برای چند ساعتی کاهش داد، بلکه موجب کاهش 0.6 درصدی پزو واحد پول کشور مکزیک نیز در برابر دلار شد. ترامپ که مواضعی بر ضد مهاجران دارد خواستار دیوار کشیدن در مرز آمریکا و مکزیک برای مقابله با ورود مهاجران مکزیکی به این کشور شده بود.

اف‌بی‌آی، یازده روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با ارسال نامه‌ای از کشف ایمیل‌های جدیدی خبر داده و گفته است که در ارتباط با یک پرونده غیرمرتبط، از وجود این ایمیل‌ها باخبر شده است.

رئیس اف ‌بی‌ آی گفته است در صورتی که این نامه های الکترونیک جدید، محتوای طبقه ‌بندی داشته باشند، پلیس در این مورد تحقیق خواهد کرد.

در ماه ژوئیه امسال، پلیس فدرال آمریکا گفت که خواهان پیگیرد قضایی هیلاری کلینتون به خاطر استفاده از سرور شخصی ایمیل در دوران حضورش در وزارت امور خارجه برای دریافت اطلاعات محرمانه دولت نخواهد شد. انتشار این خبر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بحران تازه ای در میان حامیان هیلاری کلینتون به وجود آورده است.