هفتاد و پنجمین نشست سالانه کمیته بین‌المللی پنبه از فردا با حضور ایران، در اسلام‌آباد پاکستان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم هزار جریبی از برگزاری هفتاد و پنجمین نشست سالانه کمیته بین‌المللی پنبه از فردا در اسلام‌آباد پاکستان خبر داد و گفت: این نشست به مدت شش روز  با شعار اصلی ارزش زنجیره تولید پنبه از مزرعه تا مرحله نساجی و پوشاک برگزاری می‌شود.

مجری طرح پنبه معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، وضعیت بازار جهانی پنبه از تولید تا تجارت، زنجیره تولید این محصول، کاهش آلودگی‌های برداشت، استانداردسازی دستگاه های آزمایش پنبه در کشورهایی مانند ایران، آفات جدید و راه های کنترل آن و شیوه‌های جدید در حوزه کارخانجات پنبه پاک‌کنی را از محورهای مورد بحث و بررسی در این کمیته عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کمیته بین‌المللی پنبه از سال ۱۹۳۹ تشکیل شده و مقر آن در واشنگتن آمریکا است؛ ضمن اینکه ۴۰ کشور پنبه‌خیز دنیا عضو کمیته بین المللی پنبه هستند و ایران هم از دهه ۶۰ میلادی به عضویت این کمیته در آمده است.

مجری طرح پنبه، تولید جهانی الیاف پنبه را سالانه نزدیک به ۲۲ میلیون تن عنوان و تصریح کرد: هند با ۵.۸ میلیون تن و چین با ۴.۸ میلیون تن، بزرگترین تولیدکنندگان الیاف پنبه در جهان هستند.