مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ درصد فرودگاه‌های بین‌المللی کشور را به تجهیزات طرح تحول خدمات فرودگاهی مجهز کردیم وتا پایان سال ۱۳۹۵این طرح به سرانجام می‌رسد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرسعید صفی‌نیا، افزود : سال گذشته در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طرح تحول خدمات فرودگاهی را در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد انجام دادیم که تاکنون با استقبال خوب مسافران روبه‌رو شده است. بنابراین، قرار است که تا پایان سال ۱۳۹۵ طرح تحول خدمات فرودگاهی را در سایر فرودگاه‌های بین‌المللی ایران هم عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: تجهیزات مربوط به طرح تحول خدمات فرودگاهی شامل چرخ‌دستی، صندلی، کانتر، ترازو، پله‌برقی، آسانسور و ایربریج می‌شود ضمن اینکه تابلوی راهنمای مسافر را هم براساس دستورالعمل‌های بین‌المللی تهیه کرده ایم.

به گفته مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی، با اقداماتی که از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته خوشبختانه ۷۰ درصد از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور به این تجهیزات مجهز شدند.

صفی‌نیا بیان کرد: همزمان با تجهیز ۳۰ درصد باقی مانده فرودگاه‌های بین‌المللی به این طرح، فرودگاه‌های اردبیل، اهواز، لارستان و گلستان که ترمینال جدید خارجی آن‌ها تازه ساخته‌ است و نیاز به این تجهیزات دارند را هم تجهیز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال آینده فرودگاه‌های مرز هوایی که پروازهایی در حد فرودگاه‌های بین‌المللی دارند را به این تجهیزات مجهز می‌کنیم.