مخترع استانداردهای آشپزی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معضل کشور ما نحوه پذیرایی و پخت و پز در هتل‌ها است گفت:امیداریم دوره‌های آموزشی و تخصصی گلدن شف تهیه و تدوین استانداردهای غذای ایرانی در چشم اندازی 5 ساله به خاورمیانه معرفی کند.

به گزارش فاطمه تفقدی خبرنگار اقتصادی مرور نیوز به نقل از خبرگزاری موج ؛ساناز مینایی با نقد از برنامه های آشپزی در صدا و سیما افزود:متاسفانه برنامه های آشپزی در تلویزیون آموزنده و علمی نیست و بیشتر محل کاسبی و تبلیغات اجناس شده است.

کارآفرینان برتر صنعت غذا توضیح داد:سال 88 دفتر نهاد ریاست جمهوری برای نظارت بر غذای این نهاد در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد از بنده دعوت کرد تا کارهای نظارتی از میزبانی مهمانان خارجی انجام دهم بعد از بازدید متوجه شدم که آداب پذیرایی و پخت و پز به‌درستی اجرا نمی‌شود. بنابراین خود را مکلف به تهیه و تدوین استاندارد‌ غذاهای ایرانی کردیم که در نهایت در ۱۷ استاندارد آموزشی تدوین و ثبت اختراع شد.

مخترع استانداردهای آشپزی در کشور افزود:برای توسعه فرهنگ پخت غذا در ایران، دانشنامه غذاهای ایرانی را با عنوان "از خورش‌خانه ایران باستان تا آشپزخانه هر استان" در سه جلد تدوین کردیم و برای نخستین بار ۱۵۹ هنرجوی گلدن شف در دوره‌های آموزشی و تخصصی  شرکت کردند، امید می‌رود دانش‌آموختگان بتوانند همین آموزه‌ها را در سراسر ایران نهادینه کنند.

مینایی ادامه داد: بزرگ‌ترین معضل کشور ما نحوه پذیرایی و پخت و پز در هتل‌ها است چیزی که برای جذب توریسم و گردشگر از ‌نقاط  مختلف جهان بسیار ضروری و لازم به‌نظر می‌رسد و باید تغییری بنیادی در ارائه خدمات هتلداری به‌ویژه در زمینه خوراک به‌وجود بیاید.