رئیس اماکن ناجا گفت: ۱۷.۵ درصد تولید ناخالص ملی توسط فعالیت اصناف محقق می شود.

به گزارش مرورنیوز، سرهنگ موسوی در همایش پلیس و اصناف که صبح دوشنبه در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته ناجا اظهار کرد: شعارهای هفته ناجا با محوریت امنیت است.

وی با تاکید بر نقش نیروهای امنیتی در تامین امنیت و با اشاره به وجود ۱۰ هزار شهید اصناف در کشور، بیان کرد: اصناف همواره همراه انقلاب اسلامی بوده و هستند.

موسوی با اشاره به تامین نیاز خانواده های زندانیان سیاسی در دوران انقلاب، گفت: اصناف در راهپیمایی ها، خط مقدم جنگ، جبهه و حتی پشت جبهه همیشه حضوری فعال داشتند.

رئیس اماکن ناجا گفت: در حال حاضر کشور مانند کشتی آرام و ایمن در اقیانوس نا آرام منطقه در حال حرکت است که این آرامش نتیجه تلاش سازمانی همه مردم است.

موسوی با تاکید بر لزوم تلاش برای تداوم آرامش و امنیت در جامعه، خاطرنشان کرد: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در سطح کشور وجود دارد که میانگین اشتغال آن ها حدود ۷ میلیون نفر به صورت مستقیم است.

به گفته رئیس اماکن ناجا ۱۷.۵ درصد تولید ناخالص ملی توسط فعالیت اصناف محقق می شود.

موسوی با اشاره به نقش پیشگیری در کاهش سرقت، گفت: جرائم گریز ناپذیر است اما همراهی پلیس و اصناف می تواند در کاهش این جرائم بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه از کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات برای اخذ مجوز از ۱۵ روز به ۷۲ ساعت خبر داد و گفت: تلاش می شود تسهیلاتی برای تسریع در صدور مجوزها ایجاد شود.

موسوی با اشاره به قانون جامع ممنوعیت استعمال دخانیت در اماکن عمومی، افزود: نیروی انتظامی به عنوان پشتیبان و وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی اجرای این قانون است در همین راستا آمادگی لازم برای حمایت و پشتیبانی از این قانون در ناجا وجود دارد.