علی اشرف افخمی مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: دفاع مقدس یاد آور غرور آمیز ترین خاطرات تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، دفاع مقدسی که حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، با رشادت و شهادت دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.

به گزارش مرورنیوز، افخمی که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در جمع کارکنان این بانک سخن می گفت با بیان این مطلب افزود : تمام تحلیگران سیاسی و نظامی براین نکته تاکید دارند که مقابله ملت قهرمان ایران با ارتش های کلاسیک و نوین دنیا در هشت سال دفاع مقدس اولین تجربه نظام اسلامی با حمله بیگانگان بود که طی چند قرن گذشته، نه در ایران بلکه در جهان بی سابقه بوده است که علت این رخداد مهم و ارزشمند را حضرت امام خمینی (ره) اینگونه بیان فرمودند که : «آن‌ها حساب همه چیز را می‌کردند الا یک حساب و آن حساب، معنویت بود. آن‌ها توجه به این نداشتند که ملت همه با هم به خدا و به اسلام علاقمند هستند .

افخمی تاکید کرد : اگر امروز منطقه خاورمیانه به منطقه ای پرآشوب تبدیل شده و ایران به عنوان کشوری امن در میان این منطقه بحران زده همچنان با صلابت و استوار مانده است ، به دلیل این است که ملت زنده، بیدار و شجاع ایران جنگ تحمیلی راتجربه کرده و دشمنان می دانند با مردمی جان بر کف رو به رو هستند؛ ملتی که از مرگ برای آرمان هایش نمی ترسند. بنابراین حفظ این دستاوردها بزرگ و پاسداشت آن همه مجاهدت ها، وظیفه ای بس سترگ است که امروز بر شانه های همه ما گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی و سربلندی ملت ایران در دفاع مقدس ، دشمنان جبهه تازه ای در ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی ایران ایجاد کردند تصریح کرد : این بار دشمنانمان به بهانه واهی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح های اتمی، طرح تحریم اقتصادی بین المللی را به اجرا درآوردند که خوشبختانه با هدایت عالمانه مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان کشور با شکست روبرو شده و مردم ما توانستند دوران تحریم رانیز با سربلندی پشت سر بگذارند .

افخمی بیان داشت:اینک در فضای پس از تحریم ، عزم و اراده مسئولان نظام و مردم ایران اسلامی بر این است تا با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تلاشی پیگیر در جهت ایجاد توسعه ای پایدار درکشورمان گامهای خود را سریع تر و محکم تر بردارند.

افخمی در ادامه سخنان خود اقدامات صورت گرفته دربانک صنعت و معدن را مثبت خواند و تصریح کرد : این در سال های اخیر فعالیت چشمگیری در تامین مالی طرح های زیربنایی صنعتی نظیر فولاد، پتروشیمی، نیروگاه، راه آهن و سیمان در ایران داشته است که نتیجه و ثمره تلاش و کوشش شما همکاران این بانک است .

وی تاکید کرد : امروز موسسات مالی خارجی و بانکهای معتبر جهانی در راستای سرمایه گذاری در پرو‍ژه های کشور، بانک صنعت و معدن را به عنوان یک شریک راهبردی دارای پتانسیل بالا با استانداردهای بین المللی می دانند و برای همکاری و مشارکت در سرمایه گذاری در کشورمان مصمم هستند .

افخمی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صنعت و معدن به عنوان اولین بانک دولتی تصریح کرد : اقدامات صورت گرفته در سال ٩٤ از سوی شما کارکنان بانک صنعت و معدن تحسین و تقدیر اعضای مجمع عمومی بانک ، بوی‍ژه وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی به عنوان رییس مجمع و وزیر صنعت و معدن و تجارت را در پی داشت که این امر نشان دهنده نقش مهم بانک صنعت و معدن در اقتصاد کشور است و در آینده نیز وظیفه یکایک همکاران را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار صنعتی و اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش سنگین خواهد کرد.