مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک به تعهدات خود مبنی بر پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط برای ایجاد رونق در اقتصاد کشور عمل کرده است.

به گزارش مرورنیوز،  محمدکاظم چقازردی در جمع اعضای هیأت مدیره، مدیران امور و شعب مناطق و روسای ادارات ضمن اشاره به واقعه کربلا و تأثیرگذاری آن در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: با تاسی از آموزه های عاشورا، کشورمان توانست در هشت سال دفاع مقدس و تحریم های اقتصادی پیروز باشد.
وی به برگزاری مجمع عمومی بانک اشاره و خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات، عملکرد مطلوب بانک سپه در سال گذشته مورد تقدیر وزیر محترم امور اقتصاد و اعضای مجمع قرار گرفت.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه گفت: بانک سپه پرداخت 1120 فقره تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط را متعهد و پرداخت حدود 800 فقره آن در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر تسهیلات پرداختی به بنگاه های کوچک و متوسط ثبت نشده در سامانه استانها را مدنظر قرار دهیم بانک سپه بیش از 1000 فقره تسهیلات در این قالب به فعالان اقتصادی پرداخت کرده است.
چقازردی خاطر نشان کرد: بانک سپه از لحاظ کمک به رشد و رونق اقتصاد از طریق پرداخت تسهیلات به بنگاه های متوسط و کوچک جایگاه مطلوبی در سیستم بانکی به خود اختصاص داد.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه اظهار داشت: به دنبال نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مقاوم و مستحکم سازی اقتصاد باتکیه بر ظرفیت های داخلی، مسئولان ارشد بانک سپه در کنار تقویت شاخص های خود برای کمک به رونق اقتصادی مدنظر دولت، برنامه ریزی کرد.
وی ادامه داد: قبل از راه اندازی سامانه بهین یاب و ایجادکارگروه های حمایت از تولید به ویژه بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در استان ها، بانک سپه تصمیم گرفت واحدهای تولیدی ایجاد شده توسط بانک را شناسایی و اقداماتی برای رونق و توسعه فعالیت های آنها انجام دهد و همزمان محصولات متناسب با این رویکرد مانندکارت خرید بانک سپه را عرضه کرد.

* عملکرد بانک درخشان است
چقازردی عملکرد ماه های اخیر بانک سپه در شاخص های مختلف را مطلوب، کارآمد و باثبات خواندو تصریح کرد: با توجه به اعمال سیاست پولی نظارتی از سوی دولت برای کنترل تورم، با جذب نقدینگی منابع بانک به خاطر تلاش کلیه همکاران رشد قابل توجه داشت.
وی اظهار داشت: بانک سپه در راستای سیاست های اقتصادی دولت در کنار جذب منابع، اعطای تسهیلات برای کمک به رونق تولید به ویژه بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را به صورت جدی دنبال کرد.

* پرداخت 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط 
چقازردی میزان تسهیلات اعطایی به بخش های مولد اقتصادی را در نیمه اول سالجاری حدود 31 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان تسهیلات حدود 4 هزار میلیارد ریال به بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی اختصاص یافت و علیرغم عدم ثبت بسیاری از این نوع تسهیلات در سامانه مربوطه جزو بانک موفق در حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط در کشور هستیم.
وی خاطر نشان کرد: بانک سپه در استان های مختلف کشور متناسب با منابع آن استان و با رعایت مقررات بانک مرکزی و خط مشی اعتباری خود، تسهیلات می پردازد و منابع خود را با رعایت مقررات بانک مرکزی و اخلاق حرفه ای جذب می کند.
چقازردی به نقش آفرینی بانک سپه در ایجاد رونق اقتصادی کشور در نیمه اول سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: بانک سپه در کنار خدمات رسانی در حوزه های مختلف به تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط عمل کرد.
رئیس هیأت مدیره بانک ضمن تاکید بر ضرورت آزادسازی منابع از محل وصول مطالبات و فروش اموال مازاد، از کلیه مدیران مناطق استانها خواست مقدمات فروش اموال مازاد را مهیا کنند.
وی وضعیت مطلوب نقدینگی بانک سپه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: سودهای تعهدی، دارایی های منجمد شده و مطالبات معوق نظام بانکی را با مضیقه نقدینگی مواجه کرده است.
وی با اشاره به روند رو به رشد صدور انواع ضمانت های بانکی در بانک سپه، تصریح کرد: با توجه به تخصص و نیروهای مجرب و روند فعلی تا پایان سال به یکی از بانک های بزرگ در صدور ضمانت نامه های بانکی تبدیل خواهیم شد.

* رشد 3 برابری جذب منابع نسبت به مقطع مشابه سال گذشته
چقازردی درخصوص جذب منابع بانک سپه گفت: مانده منابع بانک سپه در پایان شهریور ماه سالجاری نسبت به شش ماهه اول سال 94 با 3 برابر رشد به 558 هزار و 444 میلیارد ریال رسید.
وی گفت: از مجموع 379 هزار و 543 میلیارد ریال تسهیلات تا پایان شهریور ماه سالجاری بخش قابل توجهی از آن به بخش های مولد پرداخت شده است.

* افزایش تعداد پایانه های فروشگاهی ادامه دارد 
چقازردی گفت: تعداد پایانه های فروشگاهی از 163 هزار در شهریور ماه پارسال به 259 هزار و 425 دستگاه در پایان شهریور ماه سالجاری رسیده است.
وی تعداد خودپردازهای بانک سپه را 3 هزار و 77 دستگاه اعلام کرد و یادآور شد: تنها چند بانک در کشور بالای 3 هزار دستگاه خودپرداز دارند.
رئیس هیأت مدیره بانک با بیان اینکه بازنشستگان از جایگاه ویژه ای در بانک برخوردار هستند اظهار داشت: اگر امروز بانک در شرایط مناسبی قرار دارد به دلیل تلاش همکاران بازنشسته است که در شرایط سخت با کمبود امکانات زحمت کشیدند.
مدیرعامل بانک سپه خطاب به همکاران گفت: برنامه ریزی و کار همه همکاران باید براساس دانش، معرفت و تحلیل صحیح باشد.
وی خطاب به مدیران بانک سپه گفت: تمام همت خود را بکار گیرید تا توازن در منابع و مصارف را حفظ کرده و رشد بیشتر منابع را داشته باشیم.
وی افزود: از همه همکاران در سراسر کشور که باعث شدند طرح کمک به بنگاه های کوچک و متوسط در بانک سپه به خوبی اجرایی شده و منابع مناسبی به این واحدها مولد تزریق شود تشکر می کنم.
رئیس هیأت مدیره بانک با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای وصول مطالبات معوق اظهار داشت: نتایج بسیار خوبی در این خصوص حاصل شده و با توجه به جدیت همه همکاران در تمام بخش های بانک مطمئنم نتایج بهتری نیز حاصل خواهد شد.