مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در نشست سراسری مدیران روابط عمومی در مشهد مقدس گفت: روابط عمومی نقشی موثر در برنامه های راهبردی سازمان دارد.

به گزارش مرورنیوز، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این نشست ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: شهدای جنگ تحمیلی در طول سال های دفاع مقدس در جنگی بسیار نابرابر و یک طرفه به مصاف دشمن رفتند و با نثار خون پاکشان به ما عزت و اعتبار بخشیدند.

ایمانی افزود: شهدا رفتند تا نظام و کشور پایدار و استوار بماند لذا همه وظیفه داریم یاد و خاطره رشادت ها و دلاورمردی های آن قهرمانان همیشه تاریخ را زنده و جاوید نگهداریم.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های همکاران روابط عمومی سراسر کشور، گفت: روابط عمومی چشم بینا و گوش شنوای سازمان است، لذا نباید آن را تنها یک ماموریت خاص در نظر گیریم؛ چرا که از نقطه نظر استراتژیک، باید در برنامه های راهبردی ایفای نقش کند.

مدیرعامل بانک، روابط عمومی را حلقه وصل میان همکاران، مشتریان و ذینفعان واحد عنوان کرد و گفت: مجموع فعالیت ها و ماموریت های بانک حول این سه محور است که در این میان روابط عمومی زنجیره وصل و عاملی مهم برای ارتباط موثر و دوسویه آن ها با یکدیگر و مدیران عالی سازمان به شمار می رود.

ایمانی تصریح کرد: اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری تنها بخش کوچکی از کار در حوزه روابط عمومی را در بر می گیرد، لذا امروزه فعالیت در روابط عمومی از ابتدا تا انتها با تحقیق و پژوهش همراه است به صورتیکه تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات بخش مهمی از وظایف این واحد سازمانی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، همکاران روابط عمومی چشم بینای سازمان و در صف نخست ارتباط با مشتریان و ذی نفعان قرار دارند، خاطرنشان کرد: روابط عمومی از ابزارهای کلیدی مدیران است از اینرو به صورت مستقیم با مقام عالی سازمان در ارتباط است؛ چرا که نقشی پر رنگ و مسئولیتی خطیر برای آن تعریف شده است.

ایمانی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی باید با اطلاع رسانی دقیق مدیران عالی بانک را در تصمیم گیری یاری کنند، گفت: اطلاع رسانی به موقع و دقیق و امکان دسترسی به اطلاعات شفاف، شرایط را برای اتخاذ تصمیم مناسب تر فراهم می کند.

مدیرعامل بانک با تاکید بر آموزش همکاران روابط عمومی، بیان داشت: همکاران روابط عمومی باید از دانش و تخصص حوزه کاری خود اطلاع کافی داشته باشند چرا که در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تغییرات بسیار سریع و بروز روی می دهد از اینرو چنانچه همکاران از تخصص مورد نیاز برخوردار باشند قطعاً می توانند وظایف و مسوولیت های سازمانی خود را به درستی انجام دهد.

وی با تاکید بر توجه به خواسته های مشتریان، خاطر نشان کرد: در شرایط رقابتی بازار باید در پی مرتفع کردن نیازهای مشتریان باشیم و خواسته های آن ها را به منظور طراحی محصولات و خدمات متناسب با نیاز مشتریان به مدیران عالی سازمان منتقل کنیم.

ایمانی ارتباط بین مشتریان و همکاران را با اهمیت عنوان کرد و گفت: در برخی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی حوزه ارتباط با مشتریان خارج از روابط عمومی قرار دارد اما در چارت جدید سازمانی بانک مهر اقتصاد این بخش از جنس کار روابط عمومی دیده شده از اینرو نباید تصور کنیم گستره فعالیت های روابط عمومی تنها محدود به تبلیغات و انتشارات می شود، بلکه عرصه فعالیت آن تمامی مشتریان، همکاران و ذینفعان بانک را در بر می گیرد.

ایمانی مسوولیت های اجتماعی را بخشی دیگر از وظایف روابط عمومی عنوان کرد و ابراز داشت: یک مدیر روابط عمومی باید از مسائل و مشکلات همکاران آگاهی داشته باشد و با اشراف کامل به نیازهای سازمان، برای آن برنامه ریزی کند.

وی با بیان فعالیت هوشمندانه و منطقی روابط عمومی موجب ایجاد تحرک و شادابی در تمامی سطوح سازمانی می شود، افزود: چنانچه در روابط عمومی فعالیت ها به شکل صحیح صورت گیرد می توان علی رغم همه دشواری ها، از مشکلات با موفقیت عبور کرد و کارنامه قابل قبولی از خود بر جای گذاشت.

ایمانی انتظار مردم از بانک مهر اقتصاد را به سبب منتسب بودن به نهادهای ارزشی نظام، بیش از سایر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری عنوان کرد و در پایان ابراز امیدواری نمود برگزاری این نشست ها موجب می شود در انجام مسئولیت و مسیری که پیش رو داریم موفق تر عمل کنیم.

مدیرکل روابط عمومی و حوزه مدیریت:

مهم ترین برنامه روابط عمومی توسعه و ارتقاء برند بانک می باشد

مدیرکل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مهر اقتصاد نیز در این هم اندیشی، بر توسعه و ارتقاء برند بانک تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، منصور شیخ الاسلامی – مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک – در این همایش ضمن تجلیل از خدمات و تلاش های همکاران خود، توسعه و ارتقای برند بانک، افزایش جریان سازی فعالیت ها و برنامه های بانک در رسانه ها، توسعه فعالیت های ترویجی، تبلیغاتی، پژوهشی، تحقیقاتی و روابط عمومی الکترونیک را از مهم ترین سیاست های این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل روابط عمومی و حوزه مدیریت با تاکید بر نقش روابط عمومی در رشد و ارتقاء بانک، برنامه های این اداره کل را در حوزه های طرح جامع باشگاه مشتریان، ارتباطات و اطلاع رسانی، روابط عمومی الکترونیک، پژوهش و افکار سنجی، ارتباط با رسانه ها، تبلیغات و انتشارات و تبیین دستورالعمل سرفصل هزینه ها تشریح نمود.

شیخ الاسلامی با تبیین جایگاه روابط عمومی در ساختار جدید بانک، اظهار داشت: تغییرات جدیدی که بواسطه الزامات قانونی و تطبیق ساختار بانک با شبکه بانکی کشور انجام شد نشان از پختگی و بلوغ سازمانی دارد که خوشبختانه در این تغییر و تحولات نگاه ویژه ای به جایگاه روابط عمومی صورت گرفت به طوری که وظایف و ماموریت های مهم و کلیدی برای این واحد سازمانی در نظر گرفته شد و جایگاه و اختیارات آن بسط و گسترش یافت.

وی مدیریت ارتباط موثر را ابزاری مهم در ارتقاء برند بانک دانست و گفت: در حال حاضر با توجه به رقابت در ارائه خدمات و محصولات بانکی، شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان یکی از وظایف اصلی روابط عمومی هاست، لذا باید برای مهارت های ارتباطی کارکنان خود فکر و برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم ارتباط موثر و هدفمندی با مخاطبان برقرار کنیم.

شیخ الاسلامی نقش روابط عمومی ها  را در معرفی و ارائه خدمات پولی و مالی اسلامی به مشتریان بسیار موثر و تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: امروزه نقش روابط عمومی برای سازمان ها استراتژیک محسوب می شود و به عنوان یک ابزار مدیریتی مبنای حرکت علمی و حرفه ای سازمان ها قرار گرفته است.

وی اطلاع رسانی هدفمند و خلاقانه، مدیریت هوشمند هزینه ها، ارتقاء جایگاه روابط عمومی، ارتباط با ذی نفعان بانک، توسعه مهارت های ارتباطی کارکنان، الگو گزینی از بانک ها، نخبه یابی، بهره گیری از اساتید دانشگاهی، آموزش های تخصصی، مدیریت دانش، توجه به مسئولیت های اجتماعی بانک و توسعه ارتباطات درون سازمانی را از دیگر برنامه های اداره کل روبط عمومی و حوزه مدیریت عنوان کرد.

مدیرکل روابط عمومی و حوزه مدیریت با اشاره به تدوین سند مدیریت برند بانک مهر اقتصاد، ابراز داشت: بررسی و ارزیابی دقیق بخش‌های مختلف بانک مهر اقتصاد و سنجش میزان رضایتمندی مشتریان برای تبدیل شدن برند بانک به یک برند برتر در میان مشتریان، لازم و ضروری است.

معاون امور مناطق:

روابط عمومی بازتاب شخصیت سازمان است

معاون امور مناطق بانک هم با حضور در همایش مدیران روابط عمومی، گفت: روابط عمومی بازتاب شخصیت سازمان است و نقشی سرنوشت سازی بر عهده دارد.

جواد حاجی مزدارانی – معاون امور مناطق بانک – با بیان مطلب فوق و با اشاره به نقش روابط عمومی در سازمان ها و ادارات، گفت: روابط عمومی با تنظیم روابط بین کارکنان، سازمان و افکار عمومی باید در راستای اهداف سازمان حرکت کند.

معاون امور مناطق، روابط عمومی را بازتاب شخصیت سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: کسب اعتماد متقابل بین مردم و مسئولین، جلب همکاری و مشارکت، نظارت همگانی( سنجش خروجی کار)، پاسخگویی مستقیم و مستند سازی از مهم ترین وظایف ساختاری و سازمانی روابط عمومی به شمار می رود.

مزدارانی افزود: روابط عمومی به عنوان یک عنصر راهبردی در تعامل منطقی و تنگاتنگ با مدیریت می تواند با ارائه مشاوره صحیح به مدیر سازمان در امر تصمیم سازی موثر واقع شود.

وی با بیان نقش و جایگاه روابط عمومی در عصر حاضر، ابراز داشت: روابط عمومی حلقه اصلی ارتباط بین سازمان، مدیریت و مردم است لذا با توجه به توسعه فضاهای ارتباطی و امکان دسترسی سریع به اطلاعات در جهان امروز، کوچک ترین غفلتی اهداف سازمان را با مخاطراتی مواجه می کند.

مزدارانی با اشاره به نقش روابط عمومی در برند سازی، گفت: نقش روابط عمومی در سازمان هایی نظیر بانک ها که ارتباط مستقیم با مشتریان دارند پر رنگ تر است لذا باید حفظ و جذب مشتری را در اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخی:

توجه به نیازهای مخاطب، اصلی مهم در روابط عمومی است

حجت الاسلام و المسلمین شیخی – نماینده ولی فقیه در بانک مهر اقتصاد – نیز با حضور در این همایش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای بانک، عنوان داشت: جنگ 8 ساله تحمیلی عراق با ایران گذشته از ویژگی های منحصر به فردش یکی از طولانی ترین جنگ های قرن حاضر است که با حمایت های غرب و شرق از کشور متجاورز همراه بود اما رزمندگان اسلام با رهبری امام، پیروی از ولایت فقیه و توجه به معنویت توانستند مقابل قدرت های بزرگ دنیا ایستادگی کنند و به پیروزی های بزرگی دست یابند.

حجت الاسلام شیخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران، گفت: از منظر دین اسلام اولین شرط برخورداری از روابط عمومی موفق داشتن ایمان است و برخورداری از حسن خلق، نرم خویی، تفکر مثبت و نیک اندیشی را عاملی تاثیر گذار برای ارتباط موثر عنوان می کند.

وی توجه به نیازهای مخاطب را اصلی مهم در روابط عمومی دانست و تصریح کرد: در اسلام تاکید بسیاری بر جماعت شده است چرا که اسلام یک دین اجتماعی است و عبادت های اجتماعی بسیاری در آن وجود دارد لذا باید این مهم را در کانون توجه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام شیخی با تشریح فعالیت های مشترک حوزه نمایندگی ولی فقیه و روابط عمومی، گفت: برگزاری جشن عترت، دوره تربیت و تعالی کارکنان، اردوهای فرهنگی زیارتی و سیاحتی، مسابقه کتابخوانی و کلاس تفسیر قرائت قرآن در ماه رمضان از برنامه هایی است که با مشارکت و همکاری این حوزه با روابط عمومی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است در پایان این همایش از استان های البرز، سمنان و اصفهان به عنوان استان های برتر در نظارت ستادی سال 1394 تجلیل به عمل آمد و مدیران روابط عمومی استان های گلستان، سمنان، البرز، هرمزگان و خراسان شمالی نیز به عنوان مدیران برتر معرفی شدند و با اهداء هدایایی از آن ها تقدیر شد.

همچنین از مدیران روابط عمومی استان های اصفهان، خراسان رضوی و مازندران که در آزمون پایانی همایش حائز بیشترین امتیاز شدند نیز تقدیر به عمل آمد.