همزمان با آغاز ماه محرم در پاکستان و آغاز آیین های مذهبی به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه السلام، تدابیر امنیتی در مناطق مختلف پاکستان به ویژه در ایالت بلوچستان تشدید شده است.

به گزارش مرورنیوز از کویته، دولت ایالتی بلوچستان با اتخاذ تدابیر جدید امنیتی مصمم به جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی از سوی تروریست ها و عناصر افراطی در این ایام است.
بر همین اساس و با هدف حفاظت از مراکز مذهبی شیعیان و محل برگزاری آئین های عزاداری ماه محرم، تردد موتور سیکلت با بیش از یک سرنشین و حمل اسلحه در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان ممنوع اعلام شده است.
نهادهای امنیتی دولت ایالت بلوچستان با نصب دوربین های مداربسته در مناطق مختلف شهر و همچنین نقاط حساس سعی در شناسایی افراد مشکوک و یا نوع حرکت غیرعادی در ایام محرم هستند.
یگان ویژه ای متشکل از 40 نفر از نیروهای پلیس موسوم به یگان ضد انتحاری نیز تشکیل شده که اقدام اصلی آن شناسایی افراد مظنون به انجام حملات تروریستی و انتحاری است.
در همین حال عبدالرزاق چیمه رئیس پلیس شهر کویته و قنبر دشتی رئیس شهربانی کویته در اقدامی مشترک از بخش های مختلف این شهر بازدید کرده و بر تامین هرچه بیشتر امیت و حفاظت از مسیر عبور دسته های عزاداری شیعیان در ایام محرم تاکید کردند.
نهادهای مذهبی شیعیان پاکستان نیز از سازمان شهربانی و مسئولان شهرداری کویته خواستند تا نسبت به عدم قطع برق مراکز مذهبی و حسینیه های شیعیان اطمینان دهند و همچنین نسبت به پاکسازی معابر و اطراف این مراکز اقدامات لازم را انجام دهند.
سال گذشته با وجود این که دولت پاکستان اعلام کرده بود تدابیر امنیتی شدیدی برای تامین امنیت مجالس و محافل عزاداری در نقاط مختلف این کشور اتخاذه کرده، اما در شب های تاسوعا و عاشورا، حملات تروریستی علیه شیعیان در مراسم های عزاداری در ایالت های سند و بلوچستان، دست کم 36 کشته و بیش از یکصد نفر مجروح برجا گذاشت و بسیاری از قربانیان این حملات و انفجارهای تروریستی، زنان و کودکان بودند. 
در انفجار انتحاری که در شب عاشورا سال گذشته در میان جمعی از عزاداران حسینی در منطقه 'جیکب آباد' واقع در ایالت سند پاکستان رخ داد، دست کم 24 نفر از عزاداران از جمله تعدادی زن و کودک به شهادت رسیدند و دهها نفر دیگر نیز مجروح شدند. در شب تاسوعای سال گذشته نیز نیز انفجار انتحاری دیگری در مقابل امام بارگاه (حسینیه) کاظمیه در منطقه 'بولان' واقع در ایالت بلوچستان پاکستان، دست کم 12 نفر از عزاداران حسینی را از جمله شش کودک به شهادت رساند و دهها نفر دیگر را نیز مجروح کرد. یکی از خطرناک ترین، افراطی ترین و ضدشیعی ترین گروه های تروریستی پاکستان موسوم به 'لشگر جهنگوی' مسوولیت هردو حمله تروریستی علیه شیعیان و عزاداران حسینی را برعهده گرفت.
به رغم این که دولت و نهادهای امنیتی و انتظامی پاکستان تلاش می کنند مانع از وقوع حملات تروریستی علیه اینگونه مراسم های مذهبی شوند، اما چنین مراسم هایی در ایام مذهبی خاص نظیر اعیاد یا عزاداری ها، در سال های گذشته، بارها هدف حملات تروریستی مرگبار از سوی گروه های افراطی و تروریستی قرار گرفته اند.