سرویس بین الملل - پارلمان اروپا پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس را امضا کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از فرانس انترناسیونال، پارلمان اروپا در نشست امروز سه شنبه خود با اکثریت آرا به پیمان اقلیمی (تغییرات آب و هوایی) پاریس رای داد و آن را به تصویب رساند.
بنا بر این گزارش، با تصویب پیمان پاریس در پارلمان اروپا، مقابله با گرم شدن هوا به طور جدی انجام خواهد شد.
کشورهای آمریکا، هند و چین عامل اصلی در آلودگی هوا و استفاده از گازهای گلخانه ای هستند. بر اساس پیمان پاریس، کشورهای کمتر توسعه یافته برای انطباق دادن خود با تعهدات این توافقنامه می توانند از کمک های مالی برخوردار شوند. بر این اساس کشورهای ثروتمند باید از سال ۲۰۲۰، سالانه مبلغ 100 میلیارد دلار به کشورهای فقیر بپردازند و این کمک مالی نیز از سال ۲۰۲۵ افزایش می یابد.
در این توافقنامه کشورها می توانند برای کاهش زیان های ناشی از اجرای پروژه های مبارزه با تغییرات آب و هوایی از حمایتهای مالی و بیمه ای نیز برخوردار شوند اما توافقنامه موضوع جبران خسارت را به رسمیت نشناخته است. واکنش بین‌المللی نسبت به تغییرات آب و هوا از اجلاس زمین در ریو و در سال 1992 شروع شد. اجلاس ریو توانست کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییر آب و هوا را به تصویب برساند.

این کنوانسیون از یک چارچوب اجرایی برای تثبیت غلظت گازهای گلخانه ای در جو از طریق کاهش فعالیت های انسانی خطرناک در ارتباط با سیستم های آب و هوایی تشکیل شده است و هدف اصلی از کنفرانس سالانه، در واقع بررسی اجرای مفاد این کنوانسیون است. اولین کنفرانس تغییرات آب و هوا در سال 1995 در برلین برگزار شد. تاکنون نتایج قابل توجهی از برگزاری کنفرانس های سالانه آب و هوا حاصل شده است.