سرویس بین الملل- سفیر روسیه در دهلی نو تاکید کرد مسکو از حملات محدود فرامرزی هند علیه تروریسم حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز، سفیر روسیه در هند با حمایت از حملات فرامرزی هند تاکید کرد هر کشوری برای خود این حق را متصور است که دربرابر حملات تروریستی از خود دفاع کند.

الکساندر کاداکین در کنفرانس خبری ترتیب داده شده به خبرنگاران گفت: حمله تروریست ها به غیر نظامیان و همچنین تاسیسات نظامی تخلفی بزرگ از حقوق انسانی است.

وی همچنین تاکید کرد که کشورش از عملیات های محدود فرامرزی هند علیه تروریسم حمایت می کند.

چندی پیش مسکو از اسلام آباد خواسته بود تا اقدامات موثری برای جلوگیری از فعالیت گروه های تروریستی در خاک این کشور به اجرا در آورد.

ارتش هند اعلام کرد که هفته گذشته در تلافی حمله به نظامیان خود عملیاتی را بر علیه شبه نظامیان جدایی طلب کشمیری در خاک پاکستان انجام داده که طی آن 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستانی کشته شدند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز هر گونه دخالت کشورش در حمله شبه نظامیان جدایی طلب به مواضع ارتش هند را رد کرد.

تنش بین هند و پاکستان در چند ماه گذشته به دنبال حمایت نخست وزیر پاکستان و مقامات این کشور از 'برهان مظفر وانی ' فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین و محکوم کردن خشونت های کشمیر توسط نیروهای امنیتی هند آغاز شد.

اعتراض ها در کشمیر که از 18 تیر ماه گذشته پس از کشته شدن مظفر وانی در کشمیر شروع شد، تاکنون 90 کشته و یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.

کشمیر یکی از دلایل اصلی اختلاف های 69 سال هند و پاکستان از زمان استقلال در سال 1947 بوده است.