چاس فریمن گفت: تصمیم آمریکا برای تعلیق مذاکرات دیپلماتیک خود با روسیه درباره سوریه احتمالا بیشتر به جای افزایش، موجب کاهش نفوذ این کشور خواهد شد.

به گزارش مرورنیوز، سفیر سابق آمریکا در عربستان سعودی اعلام کرد دولت آمریکا با توقف همکاری های خود با روسیه برای حل و فصل درگیری های سوریه، نفوذ خود را در این کشور از دست خواهد داد.
چاس فریمن در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تصمیم آمریکا برای تعلیق مذاکرات دیپلماتیک خود با روسیه درباره سوریه احتمالا بیشتر به جای افزایش، موجب کاهش نفوذ این کشور خواهد شد.
آمریکا روز دوشنبه مذاکرات دو جانبه خود با روسیه به منظور یافتن راه حل برای درگیری های سوریه را به حال تعلیق در آورد.
فریمن در ادامه گفت روسیه با ترکیه و ایران به منظور حداکثر سازی نفوذ خود در زمینه های مختلف همکاری خواهد کرد و این در حالی است که روابط آمریکا با ایران اندک و روابطش با ترکیه نیز رو به  تیرگی نهاده است و در عین حال مشارکت آن با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به طور فزاینده دچار مشکل است. 
وی ضمن اعلام این مطلب که قطع مذاکرات آمریکا با روسیه تحت چنین شرایطی کاملا بی معنا است، گفت پایان همکاری های روسیه و آمریکا مشکلاتی را در ارائه کمک های انسانی به مردم رنج دیده سوریه ایجاد خواهد کرد اگر چه  دو طرف از این آتش بس سوء استفاده کردند.
فریمن گفت دولت سوریه و گروه های مخالف آن همواره تلاش کرده‌اند از این آتش بس برای پیشبرد نظامی خود به جای راهی به سوی آشتی استفاده کنند.