تداوم بحران اقتصادی و گسترش بیکاری در ایتالیا موجب شده تا هر سال دهها هزار ایتالیایی این کشور را ترک کنند.

به گزارش مرورنیوز،تداوم بحران اقتصادی و گسترش بیکاری در ایتالیا موجب شده تا هر سال دهها هزار ایتالیایی این کشور را ترک کنند. مرکز آمار ایتالیا /ایستات/ اعلام کرد در سال گذشته میلادی بیش از 107 هزار نفر از مردم این کشور که نیمی از آنان را جوانان تحصیل کرده و نخبگان ایتالیایی تشکیل می دهند، برای پیدا کردن کار و دستیابی به اینده ای بهتر،به دیگر کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان مهاجرت کرده اند.
 
طلال خریس، روزنامه نگار لبنانی مقیم ایتالیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «رسانه های گروهی ایتالیا امروز با تاکید بر این که بحران اقتصادی این کشور همچنان ادامه دارد، یکی از دلایل مهم فرار ایتالیایی ها و به ویژه جوانان را از کشورشان، بدبینی آنها درباره بهبود وضع اقتصادی ایتالیا اعلام کرده اند.»
 
در همین حال موسسه خیریه کاریتاس ایتالیا در تازه ترین گزارش خود از افزایش شمار فقیران در این کشور خبر داد. خانم لائورا ده لا ئوزو، از مرکز مطالعات کاریتالس گفت: « شمار افراد تنگدست و بی خانمان در ایتالیا رو به افزایش است. در سه سال گذشته تداوم مشکلات اقتصادی موجب شد تا  3 میلیون نفر دیگر به تعداد فقرای ایتالیا در سراسر کشور افزوده شود.»
 
بر اساس آمار منتشر شده در ایتالیا، از ابتدای بحران مالی و اقتصادی در این کشور بیش از یک میلیون شاغل  بیکار شده اند.  بیکاری یکی از معضلات جدی جامعه ایتالیا است که در سال های اخیر در پی تدوام بحران اقتصادی منجر به معضل اجتماعی فرار مغزها در این کشور شده است. در حال حاضر بیش از 4 میلیون و هشتصد هزار ایتالیایی در خارج از کشورشان زندگی می کنند.