سرویس بین الملل- رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در یک واکنش تند به سخنان حامد کرزای رئیس جمهور سابق این کشور گفت: جنگ 13 ساله در افغانستان به دلیل عقده های شخصی کرزای بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی افغانستان، عبدالله عبدالله امروز چهارشنبه افزود: کرزای به دلیل عقده های شخصی، جنگ در افغانستان را ادامه و مردم بیگناه را به کشتن داده است.
وی با انتقاد از عملکرد دولت حامد کرزای بیان داشت: وی در دوره حکومت خود نه تنها به دنبال صلح بوده بلکه همیشه در جستجوی جنگ بوده است.
عبدالله با بیان اینکه زمان خاک پاشیدن به چشم مردم گذشته و هر مقام و مسئولی باید مقابل افکار عمومی باید پاسخگو باشد، ادامه داد: ما طرز حکومت داری را می دانیم و نمی خواهیم در زندگی و سرنوشت مردم دخالت کنیم.
حامد کرزی پیشتر در گفت وگو با شبکه « بی بی سی » گفته بود که طالبان تبعه افغان اند و حق دارند که مناطق و ولایاتی از افغانستان را تحت اشغال خود داشته باشند.
براساس گفته های رییس اجرایی؛ در ۱۳ سال حکومت قبلی مردم به خیال این که در افغانستان صلح برقرار شده است از مهاجرت برگشتند تا در کشور خود در صلح و ثبات زندگی کنند؛ اما با آن وعده ها مردم را به کشتن داد.