هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل در یمن، حملات مرگبار جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی به مراسم ختم در صنعا را محکوم کرد.

به گزارش مرورنیوز، در ادامه واکنش‌های بین‌الملل به حملات مرگبار ائتلاف عربستان سعودی به مراسم ختم در پایتخت یمن، سازمان ملل هم در این باره واکنش نشان داد.

جنگنده‌های ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی عصر شنبه (دیروز) به مراسم ختمی در شهر صنعا پایتخت یمن چندین نوبت حمله کردند.

در این حمله مرگبار، بیش از 144 نفر کشته و 524 نفر دیگر زخمی شدند و حال زخمی‌ها وخیم گزارش شده است..

تعداد بالای تلفات حملات ائتلاف سعودی به مراسم ختم در صنعا به حدی غیرانسانی بود که حتی آمریکا حامی اصلی ریاض در حملات یک و سال نیم اخیر به یمنی‌ها هم مجبور به واکنش شده است.

«سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت: «همکاری امنیتی آمریکا با عربستان سعودی، چک سفید امضا نیست. با توجه به این اتفاق و دیگر اتفاقات اخیر، ما بازنگری فوری حمایتمان از ائتلاف به رهبری سعودی را در پیش گرفتیم».

در تازه‌ترین واکنش‌ها به حملات مرگبار سعودی‌ها، سازمان ملل هم به جنایت تازه ریاض در یمن واکنش نشان داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل در یمن در بیانیه‌ای که اواخر وقت روز شنبه(دیشب) منتشر شده، حمله ائتلاف سعودی به مراسم ختم در صنعا را محکوم کرد.

«جیمی مک گلدریک» با تاکید بر اینکه این «یک حمله وحشتناک» بوده، تصریح کرد که فعالان در زمینه ارائه کمک‌های انسان دوستانه در یمن، به شدت از این حمله شوکه و خشمگین شده‌اند.