سرویس بین الملل- روسیه تصمیم گرفت پس از اقدامات تحریک آمیز و هشدارهای پنهان و آشکار آمریکایی ها علیه نیروهای دولتی سوریه و همچنین حراست از نیروهای خود در طرطوس و حمیم در خاک سوریه سامانه موشکی اس 300 مستقر کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، هدف از استقرار و ا ستفاده از سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس 300  محافظت اماکن مهم و راهبردی در برابر حملات هوایی است. این سامانه موشکی در جهت تقویت دفاع و پدافند از مرزها و تاسیسات مهم و استراتژیک کاربرد دارد.

تصویر اس 300

این سامانه پیشرفته موشکی می تواند تمامی اهداف هوایی مدرن را نابود کند و قادر است هواپیماها، موشک های بالدار و هم دستگاه های پرنده بدون خلبان را نابود کند.واحد شمارش این سیستم گردان می باشد ، هر گردان شامل 4 سیستم و هر سیستم 3 لانچر دارد و هر لانچر قادر است 4 موشک شلیک کند. هر سیستم میتواند به 6 هدف به صورت همزمان حمله کند. برد موشک ها 150 کیلومتر است.هر پرتابگر (Luancer) تعداد 48 موشک NGE را که دارای برد 150 کیلومتر است حمل می‌کند. هر سیستم کامل شامل سه پرتابگر و قادر است که شش هدف را به طور همزمان نشانه بگیرد و 12 موشک را به سمت آن‌ها پرتاب کند. این سیستم پس از تغییر مکان و پر کردن مهمات می‌تواند به سرعت برای دفع تکرار حمله دوباره مستقر شود.