«مراد علی مراد» با ابراز تاسف از سقوط شهر قندوز تاکید کرد که بعد از حل مشکلات امنیتی در قندوز، چگونگی نفوذ عمال بیگانه و عوامل آن را افشا خواهد کرد.

به گزارش مرورنیوز، به نقل از خبرگزاری «جمهور»، ژنرال «مراد علی مراد» معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان با ابراز تاسف از سقوط شهر قندوز تاکید کرده است که بعد از حل مشکلات امنیتی در قندوز، چگونگی نفوذ عوامل بیگانه را افشا خواهد کرد.

ژنرال مراد همچنین از تلفات سنگین طالبان در شهر قندوز خبر داده و گفته است: تاکنون ۴۳۵ عضو طالبان در عملیات نیروهای امنیتی در این شهر کشته و زخمی شده اند.

وی همچنین از سقوط شهر قندوز به دست طالبان ابراز تاسف کرده و افزود: ما متاسف هستیم که نتوانستیم اطلاعاتی از پیش بدست آورده و از نفوذ دشمن به شهر قندوز جلوگیری نماییم.

مراد اعلام کرد که تلفات نیروهای امنیتی به تناسب تلفات دشمن بسیار کم بوده است. بزودی قندوز را از وجود مزدوران خارجی پاکسازی خواهم کرد.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که «اسدالله امرخیل» والی قندوز در گفتگو با رسانه ها، ژنرال مراد علی مراد را مقصر اصلی سقوط دوباره شهر قندوز به دست طالبان خوانده است.

امرخیل در حالی مراد را مقصر اصلی سقوط شهر قندوز به دست طالبان می خواند که بسیاری از آگاهان امور، بی کفایتی والی قندوز را عامل سقوط شهر قندوز می دانند.

لازم به ذکر است گروه طالبان هفته گذشته توانست با حمله به شهر قندوز بخش های از آن را به تصرف خود درآورد. نیروهای امنیتی افغانستان در تلاش هستند  این شهر را از وجود طالبان پاکسازی کنند.

سال گذشته نیز گروه طالبان توانست با یورش به شهر «قندوز» آن را به تصرف خود در آورد.