سرویس بین الملل- رئیس جمهور افغانستان با اشاره به تشدید درگیری های جاری در قندوز و هلمند گفت: کارها را به افراد ذی صلاح واگذار نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری افغانستان، اشرف غنی ضمن اشاره به تحولات جاری در قندوز افزود: نیروهای تازه نفس به قندوز رسیده و دشمنان افغانستان را به سزای اعمال شان خواهند رساند و در فراه نیز نیروهای دولتی اقدامات لازم را آغاز کرده و در سایر مناطق نیز پیروان جهل یا ناکام شده و در حال ناکامی اند.

وی تصریح کرد: اصلاحات که از مبرم ترین نیازهای کنونی نظام و کشور است، چیزی نیست که تنها با تذکر و تاکید تحقق یابد، بلکه نیاز به تغییراتی عملی دارد که باید برای آن نیز آمادگی های عملی وجود داشته باشد و همکاری همه جانبه صورت بگیرد، خصوصاً اصلاحات در نهادهای دفاعی و امنیتی. باید تعیین افراد برای پست های لشکری و کشوری را به دور از ملاحظات سیاسی و به دور از مداخلات زورمندان و حلقه های مافیایی انجام داد.
اشرف غنی در بخش دیگری گفت: بخش عمده مشکلاتی که در دو سال گذشته در قندوز، هلمند، ارزگان و سایر نواحی کشور اتفاق افتاده است، از این جهت نبوده است که سربازان و افسران ما توانایی مقابله با دشمن را نداشته اند، بلکه به علت سپردن وظایف مهم به کسانی بوده است که از شایستگی لازم برخوردار نبوده اند.