یک منبع امنیتی روز چهارشنبه از بازداشت ده ها نفر توسط نیروهای پلیس ترکیه به خاطر ارتباط با شبه نظامیان پ ک ک خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل مرورنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع امنیتی تاکید کرد: ده ها نفر از جمله برخی مقامهای رسمی حزب طرفدار کردها، به اتهام انتشار تبلیغات مربوط به حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک بازداشت شده اند.

این مقام آگاه تصریح کرد: حداقل 49 نفر به اتهام انتشار تبلیغات تروریستی و عضویت در یک گروه تروریستی بازداشت شده اند. این افراد در یک عملیات ضد تروریستی علیه پ ک ک در استان های "وان" و "حکاری" بازداشت شدند.

برخی از بازداشت شدگان از مقامهای حزب دموکرات مردمی کردستان هستند. دولت ترکیه این حزب را مرتبط با پ ک ک می داند ولی مقام های حزب این اتهامات را رد کرده اند.

پ ک ک از سوی آنکارا، اتحادیه اروپا و آمریکا در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفته است.

2 مقام ارشد حزب عدالت و توسعه ترکیه طی هفته جاری در دو حمله جداگانه کشته شده اند و آنکارا شبه نظامیان پ ک ک را مسئول این حملات معرفی کرده است.

پس از شکسته شدن توافق آتش بس بین دولت ترکیه و شبه نظامیان پ ک ک در تابستان گذشته، مناطق کُردنشین ترکیه در ماه‌های اخیر صحنه ناآرامی بوده است.حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک در 31 سال گذشته با نیروهای امنیتی و ارتش این کشور در جنگ هستند.