دیوید کامرون نخست وزیر سابق انگلیس روز چهارشنبه در یادداشتی در روزنامه «دیلی تلگراف» اعلام کرد که ریاست یک نهاد مدنی موسوم به 'خدمات ملی شهروندان' را برعهده گرفته است.

به گزارش مرورنیوز، دیوید کامرون از این نهاد به عنوان طرحی برای آماده سازی قشر نوجوان برای انجام کارهای تیمی و اجتماعی یاد کرد. 

وی افزود: این نهاد مدنی به منظور ایجاد ارتباط میان اقشار مختلف جامعه، ایجاد دوستی های طولانی مدت میان نوجوانان، تقویت مهارت و خلاقیت بنا شده است.
کامرون که فعالیت این موسسه را «جامعه بزرگ در عمل» تعبیر نمود، بیان داشت: بیش از 270 هزار جوان در آنچه سریع ترین جنبش جوانان در نوع خود در دنیا به شمار می آید، عضو این نهاد مدنی هستند. 
وی افزود: برای اینکه این جنبش در جامعه نهادینه شود، نیازمند تلاش بیشتری نسبت به رهبری سیاسی است. 
این سیاستمدار انگلیسی همچنین عنوان کرد که قرار است «ترزا می» نخست وزیر انگلیس طرح « خدمات ملی شهروندان» را در چارچوب لایحه ای به مجلس عوام ارائه دهد که به گفته وی سبب خواهد شد تا فعالیت این نهاد مدنی وجهه قانونی پیدا کند.
دیوید کامرون در 24 ژوئن یعنی یک روز بعد از همه پرسی 23 ژوئن که منجر به رأی انگلیسی ها به برگزیت شد، گفت که از مقام نخست وزیر این کشور کناره گیری می کند.
کامرون که در جریان این همه پرسی بشدت از ادامه حضور کشورش در اتحادیه اروپا دفاع کرد، بعد از انتخاب 'ترزا می' به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس در 23 تیرماه گذشته، رسما از مقامش استعفا کرد.
این سیاستمدار انگلیسی متعاقبا ماه گذشته میلادی از نمایندگی مجلس عوام نیز کناره گیری کرد.
وی در بیانیه ای که همان زمان منتشر کرد، با بیان اینکه در طول تابستان برای کناره گیری اش از مجلس عوام فکر می کرده است، گفت با توجه به جمیع جهات، این استعفا اقدام درستی بوده است.
نخست وزیر پیشین انگلیس افزود: 'به باورم با توجه به وضعیت سیاسی مدرن کشور و شرایط ایجاد شده بعد از استعفایم، واقعا امکان ادامه حضور در مجلس عوام وجود ندارد .'
دیوید کامرون برای اولین بار در سال 2001 میلادی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه 'ویتنی' وارد مجلس عوام شد و بعد از انتخابات عمومی سال 2005 میلادی، به عنوان رهبر حزب محافظه کار انتخاب گردید و بعد از انتخابات پارلمانی سال 2010 میلادی و شکست حزب کارگر، به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی انگلیس معرفی شد.