سخنگوی نظامی قاهره روز چهارشنبه اعلام کرد : نیروهای ارتش این کشور برای نخستین بار با همتاهای روس خود در خاک مصر رزمایش های مشترک برگزار خواهد کرد و این رزمایش ها از تاریخ 15 تا 26 اکتبر انجام خواهد شد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از قاهره، چند روز پیش، مصر از یک قطعنامه روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه حمایت کرده بود. در این قطعنامه درخواست توقف حملات هوایی در حلب در یک قطعنامه دیگر ارائه شده از سوی فرانسه حذف شده بود. 

هر دو قطعنامه از تصویب نگذشت ولی حمایت مصر از تدابیر روسیه، قاهره را در تضاد با عربستان سعودی حامی مالی اصلی اش قرار داد که مخالف حمایت روسیه از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است. 
سرتیپ محمد سمیر سخنگوی نظامی مصر در بیانیه ای که در صفحه فیسبوک رسمی ارتش این کشور قرار گرفت، گفت: این رزمایش مشترک تمریناتی را بین واحدهای چترباز مصر و روسیه در منطقه العامن در شمال غربی مصر در بر خواهد گرفت. 
روزنامه ایزوستیای روسیه گزارش داده که مسکو در حال انجام مذاکره برای گشایش یک پایگاه هوایی در مصر است هرچند که روزنامه رسمی الاهرام مصر از سخنگوی ریاست جمهوری در روز سه شنبه نقل کرده که اجازه گشایش پایگاه های خارجی در خاک این کشور داده نخواهد شد. 
در همین حال، مصر در حال مذاکره با روسیه در مورد از سرگیری پروازها به تفرجگاه های مصر در دریای سرخ است و این مذاکرات یک سال پس از بمب گذاری در یک هواپیمای مسافربری روسیه انجام می شود که گردشگران روس را از مصر به سن پترزبورگ می برد. 
مصر سخت مشتاق است که صنعت گردشگری خود یک منبع درآمد کلیدی این کشور را که از زمان قیام سال 2011 و ایجاد بی ثباتی به شدت لطمه دیده احیا کند.