« لی محمد» وزیر اطلاع رسانی نیجریه امروز (پنجشنبه) بر عزم تمام نهادهای دولتی و امنیتی این کشور برای ریشه کنی کامل گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مرورنیوز به نقل از رویترز، وزیر اطلاع رسانی نیجریه در جمع خبرنگاران با اشاره به آزاد شدن 21 نفر از دختران دانش آموز از سوی بوکوحرام، گفت: دولت هیچ برنامه ای برای تبادل اسرای وابسته به بوکوحرام با این گروه تروریستی ندارد.

وزیر اطلاع رسانی نیجریه در ادامه بر مقابله جدی و موثر با اقدامات ضد انسانی گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرد.

دولت نیجریه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، گروه تروریستی بوکوحرام 21 نفر از دختران دانش آموز دربند خود را آزاد کرده است. دهها نفر از این دختران در جریان درگیری های اولیه فرار کردند، اما بیش از 200 نفرشان همچنان اسیر بوکوحرام هستند.

در همین حال، دولت نیجریه با صدور بیانیه ای آزادی شماری از این دختران را نتیجه مذاکرات بین مقام های دولتی و بوکوحرام با میانجیگری صلیب سرخ بین المللی و دولت سوئیس دانست و از ادامه گفت و گوها بین طرفین خبر داد.

این گروه حدود 270 دختر دانش آموز را در آوریل 2014 در مدرسه ای در روستای چیبوک در ایالت بورنو واقع در شمال شرقی نیجریه ربود. 

گروه های حقوق بشری می گویند بوکوحرام تاکنون هزاران زن و دختربچه از جمله بیش از 200 دانش آموز را در نیجریه ربوده است.

هرچند نیجریه طی ماه های اخیر٬ دستاوردهای مهمی در مبارزه با این گروه تروریستی داشته است، اما تحلیلگران معتقدند که به خاطر حمله های انتحاری گاه و بی گاه بوکوحرام، تهدید این گروه تروریستی-تکفیری ادامه دارد.