دولت مصر در راستای تغییرات اخیر در سیاست خارجی خود در قبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس این بار از مقابله با منامه خبر داده است .

به گزارش خبرنگار مرورنیوز  پس از تنش اخیر در روابط مصر و عربستان سعودی و نشست اخیر وزیر امور خارجه ترکیه با مقامات شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، که خشم سران مصر را بر انگیخته است، دادگاهی در مصر کیفرخواست مصادره املاک پادشاه بحرین در مصر را بررسی می کند.

در این کیفرخواست، بخشنامه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر که مجموعه ای ویلا و اراضی را به حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، در منطقه جنوبی سینای مصر اعطا کرده بود، باطل و این املاک از منامه مصادره خواهد شد .

مدعی العموم در ارائه کیفرخواست خود، واگذاری املاک به بحرین را مغایر با قانون اساسی مصر دانسته و تاکید کرده است که اتباع خارجی حق مالکیت اراضی برای بلند مدت را نخواهند داشت. این در حالی است که رئیس جمهور مصر این بخشنامه را در جراید کثیر الانتشار نیز به چاپ رسانده بود اما تنش اخیر در روابط قاهره با حامیان خود در جنوب خلیج فارس، ضربه بزرگی را به منافع ریاض و همپیمانانش وارد می کند.

عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی طی چهار سال گذشته حمایت های بی وقفه مالی از کودتاگران در مصر را انجام داده بودند و با هزینه میلیاردها دلار قصد کنترل هرچه بیشتر مصر را داشته اند، اما سیاستهای آنها امروزه به بن بست رسیده است.