رئیس جمهوری آذربایجان روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر پاکستان در باکو اعلام کرد که دو کشور طرح هایی را برای همکاری متقابل در زمینه آموزش نیروهای نظامی مورد گفت و گو و بررسی قرار داده اند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از رسانه های رسمی پاکستان، 'الهام علی اف' در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'محمد نواز شریف' که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، گفت: پاکستان از صنایع نظامی پیشرفته ای برخوردار است. ما در ملاقات دو جانبه، درخصوص جزئیات همکاری در این زمینه گفت و گو کردیم و می توانیم با همکاری یکدیگر، تولیدات دفاعی مشترک داشته باشیم ضمن اینکه طرح های مربوط به آموزش های نظامی متقابل میان نیروهای مسلح دو کشور را هم مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار دادیم.

علی اف گفت: تماس های سیاسی میان باکو و اسلام آباد همچنان ادامه خواهد یافت ضمن اینکه بررسی زمینه های گسترش همکاری های تجاری، از جمله موضوع های مهمی است که در جریان سفر نواز شریف به باکو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نواز شریف نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، برضرورت حل و فصل صلح آمیز مسائل منطقه ای و جهانی در چارچوب مقررات بین المللی تاکید کرد.
وی گفت: از حمایت جمهوری آذربایجان از مواضع پاکستان در قبال مسئله کشمیر، که همان حل این مسئله از طریق مسالمت آمیز است، قدردانی می کنیم.
پاکستان و جمهوری آذربایجان از روابط و همکاری های نزدیک برخوردارند.
زمستان سال گذشته، 'ممنون حسین' رئیس جمهوری پاکستان نیز به جمهوری آذربایجان سفر کرد. وی پس از بازگشت از این سفر، اعلام کرد که جمهوری آذربایجان تمایل به خرید تجهیزات دفاعی و نظامی ساخت پاکستان به ویژه نسل جدید جنگنده های 'جِی-اف 17' از پاکستان دارد.
همچنین 'جمال اف' وزیر صنایع دفاع جمهوری آذربایجان در اردیبهشت ماه سال جاری به پاکستان سفر کرد و دیداری با محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور نیز انجام داد.
ژنرال 'راشد محمود' رئیس ستاد ارتش پاکستان نیز در اسفند ماه سال گذشته برای دیدار با مقامات عالی نظامی و دفاعی جمهوری آذربایجان و گفت و گو در خصوص همکاری میان دو در زمینه های نظامی-دفاعی و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه، به باکو سفر کرده بود.