فرانسه و انگلیس به دنبال یافتن راه حلی برای اسکان حدود یک هزار مهاجر و پناهجوی زیر سن قانونی و بدون سرپرستی هستند که در کمپ "کاله" در فرانسه به سر می برند؛ کمپی که به "جنگل" معروف شده است.

به گزارش مرورنیوز، شش نفر از این پناهجویان روز گذشته (پنج‌شنبه) با قطار کمپ جنگل بندر کالۀ فرانسه را به مقصد لندن ترک کردند. سعد از افغانستان یکی از این شش نفر بود که گفت: ما هیچ راه حل دیگری نداریم و نمی توانیم در کشوری دیگر زندگی کنیم، من خواهرم را در لندن دارم.

انلگیس اعلام کرده است که شماری از پناهجویان کم سن و سال را که عضوی از خانواده آنها ساکن انگلیس باشد در خاک خود می پذیرد. اما آنچه مایه نگرانی است سرنوشت صدها پناهجوی زیر سن قانونی است که کسی را در انگلیس ندارند. اردوگاه کاله یا جنگل در شمال فرانسه بیش از ۷۰۰۰ مهاجر و پناهجوی آفریقایی، خاورمیانه ای و آسیایی را در خود جای داده است. هدف تقریبا تمام این مهاجران عبور از کانال یا تونل مانش و رسیدن به خاک انگلیس است.

دولت فرانسه نیمی از اردوگاه کاله را برچیده است و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفته است که نهایتا تا پایان سال جاری میلادی باقیمانده کمپ کاله به کلی برچیده خواهد شد. به گزارش یورونیوز، برخی از سازمان های خیریه از دادگاه فرانسه خواسته اند تا حداقل رای به تاخیر در برچیده شدن کمپ کاله بدهد.