سرویس بین الملل- عبدالله شعل استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره مصر معقتد است که صهیونیست ها و مقامات امارات تصمیم دارند محمد دحلان را جانشین محمود عباس کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اشعل که پیشتر وزیر امور خارجه مصر نیز بوده است در کنفرانس مرکز ملی مطالعات راهبردی خاورمیانه ضمن اشاره به بهره برداری مصر از جایگزینی دحلان با عباس گفت: این تصمیمی اماراتی ـ اسرائیلی است و هدف از آن بازگشت دحلان به غزه و در نهایت براندازی حماس در مرحله آتی است.

اشعل خاطرنشان کرد که حضور احمد ابو الغیظ دبیرکل اتحادیه عرب در این کنفرانس دلیلی است بر اینکه او در راستای خدمت رسانی به اهداف و خواسته های رژیم صهیونیستی گام برمی دارد.

وی در رابطه با دیدگاه و موضع مصر در قبال عباس نیز گفت که این بستگی به نظر و خواسته رژیم صهیونیستی دارد که برای حکام عرب و شیوه روابط آنان تعیین تکلیف می کند و تنها وکیل و نماینده آمریکا در منطقه می باشد.

عبدالله اشعل تاکید کرد که بقای عباس در راس قدرت به میزان امتیازدهی او به رژیم صهیونیستی بستگی دارد اما در نهایت باید تاکید کرد که دحلان و عباس دو روی یک سکه هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند.